Ce faci, ca psiholog ori ca părinte, când copilul se închide însine, refuză să-şi exprime grijile şi nevoile ori este cuprins deteamă şi de neîncredere? Cum va fi reclădită puntea afectivă şicomunicativă cu universul celui mic? Depănând zeci de poveşti cutâlc, psihologul australian George Burns demonstrează în ce felmetafora terapeutică poate reînnoda legătura cu cel mic, oferindu-icăi pentru adaptarea la provocările cotidiene.
Prinsă la mijloc: O poveste.
Prinsă la mijloc: O poveste pentru copiiPovestea 32.
GESTIONAREA RELA?IILORPovestea 31.
Nu mă mai temCAPITOLUL 7.
Schimbarea tiparelor comportamentalePovestea 30.
A aduce o schimbarePovestea 29.
Un gest care a schimbat o întreagă suburbiePovestea 28. Învă?area unor noi trucuriPovestea 27.
Bazează-te pe ce ştii să faci mai binePovestea 26.
A învă?a să gândeşti liberPovestea 25.
Cercetează tu însu?iPovestea 24.
Confruntarea cu temerile: O poveste pentru adolescen?iPovestea 23.
Confruntarea cu temerile: O poveste pentru copiiPovestea 22.
SCHIMBAREA TIPARELOR COMPORTAMENTALEPovestea 21.
Creşterea conştiin?ei de sineCAPITOLUL 6.
Fii tu însu?iPovestea 20.
Fii bun, nu perfect!Povestea 19.
Ce dai aia primeştiPovestea 18.
Importan?a acceptării complimentelorPovestea 17.
A descoperi lucrurile care te fac specialPovestea 16.
Lasă-l pe Joe să o facăPovestea 15.
Recunoaşterea propriilor abilită?iPovestea 14.
Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru adolescen?iPovestea 13.
Elanul spre noi înăl?imi: O poveste pentru copiiPovestea 12.
A-?I PĂSA DE TINE ÎNSU?IPovestea 11.
Căutarea fericiriiCAPITOLUL 5.
A face ceea ce ştii mai binePovestea 10.
Ob?ine maximul din ceea ce ?i se oferăPovestea 9.
Nu contează doar ce faci, ci şi cum o faciPovestea 8.
Ridică-te şi râziPovestea 7.
Ai grijă de tinePovestea 6.
Hrăneşte ceea ce vrei să creşti în tinePovestea 5.
Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru adolescen?iPovestea 4.
Copiii pot schimba lucrurile: O poveste pentru copiiPovestea 3. ÎNVĂ?ĂMINTE CARE ÎMBOGĂ?ESC VIA?APovestea 2.
poveşti vindecătoare, poveşti cu tâlcCAPITOLUL 4.
INSTRUMENTE ŞI TEHNICICăr?ile, ca sursă de poveşti vindecătoare: biblioterapiaTeatrul ca sursă de poveşti vindecătoareÎnregistrările video sau dvd-urile ca sursă de poveştivindecătoare: videoterapiaMarionete, păpuşi şi jucării ca metaforeJocul ca metaforăUmorul ca metaforăMetafore experien?ialeMetafore create de copiipoveşti depănate împreunăA discuta sau a nu discuta?Partea a doua. ÎNDRUMĂRI pentru O POVESTIRE EFICIENTĂZece îndrumări pentru o povestire eficientăŞase îndrumări pentru rostirea naratoruluiCAPITOLUL 3.
MAGIA METAFOREIDe ce să le spunem copiilor şi adolescen?ilor poveşti vindecătoareşi cu tâlc?O scurtă istorie a poveştilor cu tâlcCum ne motivează poveştileCum ne educă poveştileModul în care poveştile ne transmit nişte valoriCum ne disciplinează poveştileCum reuşesc poveştile să ne ofere experien?ăCum facilitează poveştile rezolvarea de problemeModul în care poveştile ne schimbă şi ne vindecăCând să nu vorbim prin poveştiCAPITOLUL 2.
Povestea poveştiiPARTEA ÎNTÂI: CUM SĂ-I „MIŞTI" PE copii ŞI ADOLESCEN?I PRINARTA POVESTIRIICAPITOLUL I.
Este, de asemenea, formatorşi conferenţiar universitar, fiind autorul a şapte cărţi dedicatepoveştilor terapeutice, depresiei ori aplicării meditaţiei zenpentru îmbunătăţirea sănătăţii mentale.
Cuprins:-------------------------Ce oferă această carteUn cuvânt, două despre… cuvintepoveşti orale poveşti scriseStructura acestei căr?iPovestea 1.
Burns este psiholog clinician şi director la MiltonErickson Institute of Western Australia.
Utile pentru toţi cei care lucrează cuadolescenţi şi copii, resursele terapeutice din cartea pot ficombinate şi cu alte tehnici novatoare, cum ar fi terapiile prin joc,artă, muzică şi dramă.
George W.
Autorul lămureşte în ce fel povestea curativă poate fi integratăfiresc în terapie şi cum pot fi create şi folosite în cabinet noimetafore vindecătoare.
Ce faci, ca psiholog ori ca părinte, când copilul se închide însine, refuză să-şi exprime grijile şi nevoile ori este cuprins deteamă şi de neîncredere? Cum va fi reclădită puntea afectivă şicomunicativă cu universul celui mic? Depănând zeci de poveşti cutâlc, psihologul australian George Burns demonstrează în ce felmetafora terapeutică poate reînnoda legătura cu cel mic, oferindu-icăi pentru adaptarea la provocările cotidiene