Editie bilingva.
Acest volum se adreseaza nu numai profesorilor, studentilor si cercetatorilor, ci si tuturor celor interesati sau fascinati de fragment(ar)..
Tipurile de fragment identificate sunt ulterior ilustrate si examinate in opere literare si filme care fie nu au fost circumscrise anterior fragmentarului (de pilda, pseudo-dictionarul si jurnalul), fie nu au fost analizate din perspectiva fragmentului (Zgomotul si furia, Stiri de acasa, Memento s.a.).
Pe langa o „critica a criticii“ (o evaluare lucida a studiilor despre fragment / fragmentar publicate pana acum), A Poetics of the Fragment ofera si o taxonomie din punct de vedere descriptiv si functional.
In aceste conditii, volumul de fata propune o riguroasa abordare interdisciplinara si transistorica a fragmentului, considerat, in ultima instanta, ca forma mentis, traversand filosofia romantica germana, literatura mai multor secole, cinematografia, artele plastice si expunerile teoretice cu privire la postmodernism, feminism si postcolonialism.
Avand in vedere persistenta si ubicuitatea fragmentului, diversitatea tipurilor de fragment (de la ruina, fragment ceramic, sculptural, de manuscris, la opera neterminata din varii motive sau deliberat fragmentara, la schita, proiect, cadru individual, parte a unui intreg sau entitate de sine statatoare etc.) si proliferarea lui in contemporaneitate, este surprinzator ca, pana in prezent, nu s-a efectuat un studiu teoretic metodic si minutios.
Tentativele de definire si sistematizare par a fi fost mereu sub vraja lacunarului, ca si cum magia fragmentului ar fi contaminat subversiv si discursul critico-teoretic, metamorfozandu-l in metafragment.
Despre o poetica a fragmentului s-a scris, cel mai adesea, fie fragmentar, fie restrans (la o anumita epoca, o ideologie, dintr-o anume perspectiva).
Editie bilingva