Titlul lucrarii - care ar trebui pronuntat A-a-na din trei silabe cu accentul pe al doilea a - este un simplu exercitiu de sonoritate verbala ce nu investeste un inteles anume sau o intentie programatica conturata sonoritatea cuvantului imi pare a sugera o atmosfera imaginar-exotica un fel de chemare ce a prilejuit impulsul seminal in declansarea curgerii melodice. - Adrian Pop.
Lucrarea a fost interpretata in prima auditie absoluta in cadrul Festivalului Toamna Muzicala Clujeana octombrie 2016 de catre flautista Raluca Ilovan acompaniata la pian de Eva Butean.
Un episod cu tesatura polifonica imitativa conduce spre repriza variata a primei teme urmata abrupt de o sectiune vijelioasa o cursa in tandem a celor doua instrumente dominata de ritmuri asimetrice amintind de tema a doua menite sa accelereze finalul formei intr-un iures dinamic.
Dupa momentele de cautare improvizatorica ale introducerii se instaleaza o expresie de factura narativa deschisa alternativ meandrelor lirice prima tema sau accentelor energetice tema a doua .
Cu vagi aluzii la osatura unei sonate lucrarea prezinta o polarizare tematica mai libera decat cea caracteristica tiparului traditional al acestei forme dar cultiva o gandire motivica evidenta atat pe planul dezvoltarii melodico-armonice cat si pe cel al imbinarilor tematice ce sustin alcatuirea de ansamblu a discursului.
Titlul lucrarii - care ar trebui pronuntat A-a-na din trei silabe cu accentul pe al doilea a - este un simplu exercitiu de sonoritate verbala ce nu investeste un inteles anume sau o intentie programatica conturata sonoritatea cuvantului imi pare a sugera o atmosfera imaginar-exotica un fel de chemare ce a prilejuit impulsul seminal in declansarea curgerii melodice