Castigarea si pastrarea unui numar insemnat de clientii fideli reprezinta pentru orice companie un puternic avantaj pe piete din ce in ce mai competitive deoarece in conditii de gestionare eficienta clientii sunt o parte a pietei greu accesibila altor ofertanti.
In conditiile date Managementul relatiilor cu clientii mizeaza.
In prezent pietele sunt extrem de dinamice cu segmente si nise al caror profil evolueaza permanent.
Anterior aparitiei managementului relatiilor cu clientii clientii nu erau considerati de catre companii tinte in miscare .
Managementul relatiilor cu clientii vizand astfel managementul strategic al relatiilor cu clientii una dintre cele mai importante categorii de stakeholders pe baza utilizarii tehnologiei informatiei.
Aparitia ca domeniu distinct a managementului relatiilor cu clientii CRM a impus crearea si dezvoltarea unor relatii personalizate cu clientii in scopul cresterii profitabilitatii firmelor.
Astazi suntem martorii orientarii tot mai multor firme spre dezvoltarea unor relatii profitabile si pe termen lung cu clientii ca modalitate de asigurare a dezvoltarii durabile si cresterii competitivitatii pe piata.
Pentru a asigura indeplinirea eficace si eficienta a obiectivelor propuse companiile au de armonizat cele trei niveluri ale CRM strategic operational si analitic gestionand o multitudine de fatete de la proiectarea strategiilor la automatizarea activitatilor de vanzari servicii marketing si comunicare pana la analiza informatiilor si masurarea performantelor organizatiei in relatiile cu clientii.
In anii din urma a devenit unanim acceptat ca CRM este o strategie de afaceri atingand toate functiunile companiilor cu atat mai mult ca solutiile informatice ale momentului si in mod cert si cele viitoare sustin indeplinirea obiectivelor din domeniul relatiilor cu clientii fara sa reprezinte esenta conceptului de CRM.
In oricare sector de activitate se constata alocarea unor insemnate resurse financiare pentru crearea unor infrastructuri de gestiune eficienta a clientilor.
Managementul relatiilor cu clientii concept consacrat in literatura de specialitate si practica afacerilor sub denumirea CRM Customer Relationship Management a captat atentia tuturor companiilor devenind un domeniu de maxim interes in conditiile dezvoltarii tehnologiilor informatice.
In mod firesc afirmarea marketingului relational atat in plan conceptual cat si operational a determinat reconsiderarea relatiilor cu clientii categorie majora de stakeholders iar un management de succes presupune orientarea catre actiune contactul continuu cu clientii orientarea catre afaceri cheie si cu valoare mare.
Daca anii 90 au marcat tranzitia de la marketingul tranzactional la marketingul relational si ca urmare orientare axata pe realizarea unui numar cat mai mare de tranzactii pe termen scurt in ultimii ani aceasta a fost inlocuita prin filozofia promovarii relatiilor pe termen mediu si lung cu toate categoriile de persoane si firme care au un interes direct sau indirect in activitatea organizatiei stakeholders .
Economia prezentului si in mod cert si cea a urmatorilor ani presupune relatii puternice si durabile cu clientii modul de gestionare a acestora cu ajutorul noilor tehnologii ale informatiei constituind un element major al cresterii competitivitatii companiilor.
Entuziasmul poate fi determinat prin oferte personalizate avand drept rezultat propagarea sa in grupurile de referinta ale clientilor in centrul strategiei oricarei firme fiind obligatoriu sa se regaseasca clientul.
De asemenea sunt necesare strategii care mizeaza pe declansarea entuziasmului clientilor. .
In prezent in conditiile trecerii clientilor in mod facil de la un ofertant la altul se impune in mod firesc fidelizarea acestora prin actiuni si programe specifice constand in oferirea unor avantaje oferte promotionale reduceri de pret carduri de fidelitate etc.
Initial satisfacerea nevoilor clientului reprezenta doar o premiza a unui marketing eficient.
De fapt sunt cea mai importanta sursa a companiei pentru profitul prezent si pentru viitoarea crestere economica.
Castigarea si pastrarea unui numar insemnat de clientii fideli reprezinta pentru orice companie un puternic avantaj pe piete din ce in ce mai competitive deoarece in conditii de gestionare eficienta clientii sunt o parte a pietei greu accesibila altor ofertanti