Continutul sistematizat si accesibil, gandit ca un permanent dialog cu elevul, urmat de un feedback corespunzator, cu activitati care ajuta profesorul sa poata dirija invatarea, atat in timpul lectiilor, cat si in afara acestora.
Elevii sunt incurajati sa dezvolte concepte noi si sa priveasca lucrurile din perspective diferite, sunt provocati sa se implice in autoevaluare si interevaluare, precum si in rezolvarea unor situatii-problema..
Stimuleaza formarea unor deprinderi pentru igiena individuala si colectiva, dar si adoptarea unui stil de viata sanatos.
Continuturile si activitatile propuse dezvolta unele abilitati sociale ale elevilor – capacitatea de a coopera si de a lucra impreuna cu ceilalti si empatia.
Activitatile de invatare variate, antrenante si dinamice si diversitatea tipurilor de interactiune (elev-elev, elev-profesor) stimuleaza curiozitatea elevului si il mentin implicat activ in procesul invatarii.
Asigura interdisciplinaritatea, atat prin interpretarea unor texte literare in corelatie cu continuturile stiintifice, cat si prin activitati care presupun: competente digitale, aprecierea matematica a unor caracteristici, fenomene, procese din mediul inconjurator.
Promoveaza aplicarea cunostintelor asimilate in situatii reale de viata, asigurand astfel transferul informational, exersarea capacitatilor de investigatie stiintifica, stimularea motivatiei pentru protejarea naturii si formarea unei atitudini responsabile fata de mediul natural.
Sunt prezentate modele pentru implicarea elevilor in realizarea de activitati noi: proiecte, portofolii, rezolvarea de probleme, care ii stimuleaza sa depaseasca obstacole gasind calea catre o solutie.
Maniera inovatoare in care este conceput: provoaca elevul sa analizeze, sa aplice, sa extraga informatii sau sa exerseze cunostintele prin joc didactic, oferind un mod de invatare bazat pe intelegere si explicare, nu pe memorare si reproducere.
Continutul sistematizat si accesibil, gandit ca un permanent dialog cu elevul, urmat de un feedback corespunzator, cu activitati care ajuta profesorul sa poata dirija invatarea, atat in timpul lectiilor, cat si in afara acestora