Demn urmaș al basmelor tradiționale, filmul de desene animate constituie, pentru copii, o fabuloasă resursă pentru educare, maturizare și chiar vindecare sufletească.
Joc: „MimEmo“ Câteva filme de animaţie supliment.
Teama de schimbare a domiciliului 4.
Dreptul de a ne schimba 3.
Un alt mod de a înţelege emoţiile 2. Întors pe dos 1.
Joc: „Creează-ţi o oază interioară: fiecare cu hakuna matata sa“ X.
Acceptarea greșelilor 5.
Filosofia hakuna matata 4.
Doliul după pierderea unui apropiat 3.
Ciclul vieţii 2.
REGELE LEU 1.
Joc: „Construiește-ţi visurile“ IX.
Forţa visurilor 282 5.
Sentimentul de singurătate: nu suntem niciodată cu adevărat singuri 4.
Dreptul la a doua șansă 3.
A vedea dincolo de aparenţe 2.
Frumoasa și Bestia 1.
Joc: Colorăm emoţii VIII.
Cum să gestionăm respingerea 5.
Depășirea determinismului 4.
Conflictul, prietenul nostru 3.
Familia refăcută 2.
Lilo și Stitch 1.
Joc: „Găsește-ţi spaţiul de libertate“ VII.
Să înveţi să ai încredere 5.
Diferenţele dintre fraţi 4.
Libertatea 3.
Gestionarea emoţiilor 2.
Regatul de gheaţă 1.
Joc: „Desenează-mi un dragon“ VI.
Handicapul 4.
Cum legăm o prietenie 3.
Acceptarea diferenţelor 2.
CUM SĂ ÎŢI DRESEZI DRAGONUL 1.
Joc: „Mașini — patru tururi“ V.
Spiritul sportiv 4.
Să știi să faci lucrurile în ritmul potrivit: o fericire simplă 3.
Ieșirea din izolare 2.
MAȘINI 1.
Joc: „a-ţi găsi vocea“ IV.
Acceptarea diferenţelor 4.
Trecerea la vârsta adultă, ce înseamnă să devii „om“ 3.
Adopţia, a-ţi găsi locul potrivit 2.
TARZAN 1.
A face faţă temerilor III.
Familia 8.
Valorizarea „binelui“ 7. Încrederea în sine 6.
Optimismul 5.
Capacitatea de adaptare 4.
Acceptarea schimbării 3.
Dârzenia (determinarea) 2.
TEMELE RECURENTE 1.
Pentru a experimenta II.
Pentru a dialoga 3.
Pentru a împărtăși 2.
CE INSTRUMENTE SĂ FOLOSIM 1.
Recapitularea elementelor importante abordate în Partea întâi PARTEA A DOUA: ÎNCEPE AVENTURA… I.
De la joc la stabilirea unui obiectiv VII.
Câteva exemple de jocuri pentru a stimula imaginaţia copiilor, pentru a-i ajuta să se exprime și să acţioneze 4.
Jocul pentru stimularea imaginaţiei 3.
Jocul, un mod de a comunica și de a acţiona altfel 2.
CUM SĂ EXPERIMENTĂM CU BASMELE animate ȘI CUM SĂ PROFITĂM DE APORTUL LOR 1.
Dialogul nu este de ajuns VI.
Cum gestionăm imaginile șocante 8.
Să lăsăm timp de gândire 1 7.
Să le oferim o acompaniere neutră? 6.
O ascultare atentă și activă 5.
Cum găsim cuvintele potrivite 4.
Cum facilităm identificarea și proiecţia 3.
Cum deschidem discuţia 2.
Să încurajăm dialogul 1.
Să înţelegem mai bine anumite reacţii relevante V.
Să alegem filmul potrivit 4.
Să stimulăm atenţia conștientă 3.
Să vizionăm un film în familie 2.
Cum pregătim și ne bucurăm de timpul petrecut împreună 1.
Să experimentăm IV.
Să discutăm 3.
Să împărtășim 2.
Cele trei elemente de bază ale unei cinematerapii eficace în familie 1.
Particularităţile basmului animat III.
Moștenirea basmelor 3.
Când au apărut desenele animate 2.
DESENELE ANIMATE: BASMELE NOASTRE MODERNE 1.
Filmele și basmele, două instrumente complementare II. În ce moduri filmul ne poate influenţa viaţa? 2.
Cinematerapia 1.
CUPRINS Introducere PARTEA ÎNTÂI: A FOST ODATĂ CA NICIODATĂ… Cinematerapia I.
Virginie Lemaire DE BRESSY, coach și doctor în psihologie, consiliază copii și adulți, dar animă și ateliere de cinematerapie în departamentul Alpilor Maritimi din Franța.
Cu ajutorul unor modele de dialog și al unor jocuri terapeutice, părinții (dar și educatorii ori terapeuții) vor putea să-i ajute pe copii să devină mai deschiși la schimbare, mai încrezători, mai determinați și mai atașați de valorile pozitive ale familiei și comunității.
Bazându-se pe vizionarea și discutarea unor filme împreună cu familia, cartea pleacă de la animații clasice ( și altele), pentru a face mai accesibile problemele specifice copilăriei (stima de sine, anxietatea, gelozia, doliul etc.).
Demn urmaș al basmelor tradiționale, filmul de desene animate constituie, pentru copii, o fabuloasă resursă pentru educare, maturizare și chiar vindecare sufletească