caietul de lucru pune la dispozitia elevilor clasei I o abordare a invatarii care stimuleaza interactiunea verbala, asigurand premisele constituirii unui sprijin real in situatiile de Comunicare la clasa, dar si in afara acesteia.
Sugestiile metodologice au rolul de a sprijini demersul didactic desfasurat la clasa, in concordanta cu specificul disciplinei si particularitatilor de varsta ale elevilor..
Elaborata in conformitate cu prevederile programei scolare in vigoare, lucrarea are la baza modelul comunicativ-functional, axat pe Comunicare ca domeniu complex ce inglobeaza procesul de receptare a mesajului oral si scris, precum si cel de exprimare orala si scrisa.
caietul este structurat in unitati tematice, specifice universului referential al copilului; se promoveaza astfel invatarea in context, valorificarea experientei specifice varstei si accentuarea dimensiunilor afectiv-atitudinale si actionale ale formarii personalitatii elevilor.
Lucrarea faciliteaza realizarea de conexiuni cu celelalte discipline, diversitatea activitatilor/situatiilor de invatare contribuind la dobandirea competentelor specifice prevazute de programa scolara in vigoare.
caietul de lucru pune la dispozitia elevilor clasei I o abordare a invatarii care stimuleaza interactiunea verbala, asigurand premisele constituirii unui sprijin real in situatiile de Comunicare la clasa, dar si in afara acesteia