Pentru Krishnamurti educatia este o parghie esentiala in transmiterea aspectelor fundamentale ce conduc la transformarea mintii omenesti si la crearea unei noi culturi. 274. 268Despre inflorire... 258Despre meditatie si educatie... 250Despre abordarea negativa... 240Despre o minte buna... 231Despre instruire si invatare... 224Despre frica... 215Despre competitie... 208Despre adevarata negare... 191Despre perspectiva larga 201Despre actiune...
Cuvantari tinute profesorilorDespre educatia buna... 184II. 175Despre conduita... 167Despre faurirea de imagini... 158Despre violenta... 151Despre frica... 144Despre sensibilitate... 135Despre libertate si ordine... 131Despre cunoastere si inteligenta... 121Despre mintea religioasa si mintea stiintifica...
Cuvantari tinute studentilorDespre educatie... 112 PARTEA A DOUADespre educatie I. 107Arta frumusete si creatie... 93Problema sexuala si casatoria... 80Parinti si profesori... 66Scoala... 50Educatia si pacea lumii... 28Intelect autoritate si inteligenta... 11Adevarata educatie... 5 PARTEA INTAIARTA INVATARII SI VALOAREA VIETII Educatia si sensul vietii...
Jiddu Krishnamurti Cuprins Cuvant-inainte...
A intelege viata inseamna a ne intelege pe noi insine si acesta este atat inceputul cat si scopul final al educatiei.
Este cu neputinta sa intelegem viata in mod abstract sau teoretic.
Un ganditor prea logic este in realitate nechibzuit caci el se conformeaza unui model repeta fraze iar gandirea lui urmeaza un fagas.
Pentru a institui o educatie adevarata trebuie sa intelegem semnificatia vietii in intregul ei iar pentru aceasta trebuie sa fim capabili sa gandim direct si in spiritul adevarului.
Cata vreme educatia nu va cultiva o viziune integrala asupra vietii ea nu va avea decat o mica valoare.
Jiddu Krishnamurti Viata are un sens mai inalt si mai vast decat acesta dar ce valoare are educatia noastra daca nu il vom descoperi niciodata Chiar daca vom fi extrem de instruiti noi nu vom realiza prin aceasta o integrare profunda a gandirii si simtirii vietile noastre vor continua sa fie incomplete contradictorii sfasiate de temeri de tot felul.
Cata vreme educatia nu va cultiva o viziune integrala asupra vietii ea nu va avea decat o mica valoare.
Viata are un sens mai inalt si mai vast decat acesta dar ce valoare are educatia noastra daca nu-l vom descoperi niciodata Chiar daca vom fi extrem de instruiti noi nu vom realiza prin aceasta o integrare profunda a gandirii si simtirii vietile noastre vor continua sa fie incomplete contradictorii sfasiate de temeri de tot felul.
Asadar care este sensul vietii Pentru ce anume traim noi si luptam Daca am fost crescuti doar pentru a dobandi onoruri pentru a ocupa posturi bune pentru a fi eficienti pentru a domina cat mai mult posibil vietile noastre vor fi gaunoase si goale...
Aceasta luciditate il determina sa fie autocritic si capabil de observare prin aceasta avand loc integrarea perceptiei discriminarii si actiunii procese cruciale pentru maturizarea lui launtrica pentru stabilirea unei relatii juste cu semenii cu natura si cu tot ceea ce a creat omul.
O astfel de transformare cruciala are loc atunci cand copilului pe langa instruirea in diferite discipline si indeletniciri i se da posibilitatea sa devina constient de procesul propriei sale gandiri simtiri si actiuni.
Pentru Krishnamurti educatia este o parghie esentiala in transmiterea aspectelor fundamentale ce conduc la transformarea mintii omenesti si la crearea unei noi culturi