Descriere YEO:
Pe YEO găsești Despre libertate - John Stuart de la Humanitas, în categoria Diverse.
Indiferent de nevoile tale, Despre libertate - John Stuart Mill din categoria Diverse îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 26.1 Lei
Caracteristicile produsului Despre libertate - John Stuart
- Brand: Humanitas
- Categoria: Diverse
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 25-11-2024 01:40:54
Comandă Despre libertate - John Stuart Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Despre libertate - John Stuart de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Impactul lui
Mill asupra gandirii politice a fost imediat si a lasat urme de durata. Tratatul lui ramane pledoaria clasica pentru libertatea iniduala. - Isaiah Berlin Vointa poporului inseamna practic vointa unei parti care este cea mai numeroasa sau cea mai activa parte a poporului a majoritatii sau a acelora care au reusit sa se faca recunoscuti drept majoritate poporul asadar poate voi sa oprime o parte a sa iar precautiile luate impotriva acestei oprimari sunt la fel de necesare ca si precautiile luate impotriva oricarui alt abuz de putere... Tirania majoritatii este in general inclusa printre pericolele impotriva carora societatea trebuie sa vegheze. -
John Stuart Mill Traducere din limba engleza de Adrian-Paul Iliescu. Fragment din cartea
Despre libertate de
John Stuart Mill Sa concedem acestui mod de a vedea chestiunea tot ce pot invoca in favoarea sa autorii cu cele mai mici pretentii in privinta gradului de intelegere ce ar trebui sa insoteasca acceptarea oricarei opinii chiar si asa argumentul in favoarea dezbaterii libere a ideilor nu este nicicum slabit. Caci chiar si aceasta doctrina recunoaste ca omenirea trebuie sa aiba garantia rationala ca s-a raspuns in mod multumitor la toate obiectiile. Dar cum s-ar putea raspunde la ceva daca despre acest ceva nu se vorbeste Sau cum putem sti ca raspunsurile sunt multumitoare daca celor ce le aduc obiectii nu li se da posibilitatea de a arata ca ele sunt nesatisfacatoare Daca nu publicul larg atunci cel putin filozofii si teologii care au de rezolvat aceste dificultati trebuie sa se familiarizeze cu ele in formele lor cele mai complicate iar aceasta nu se poate realiza decat daca ele sunt exprimate in mod deschis si asezate in lumina cea mai favorabila cu putinta. Catolicii au felul lor specific de a infrunta aceasta problema complicata. Ei fac o deosebire fatisa intre cei carora le este permis sa accepte doctrinele Bisericii din convingere si cei care trebuie sa le accepte pe incredere. Intr-adevar nici unora nici celorlalti nu le este permisa vreo alegere in ceea ce priveste ideile pe care trebuie sa le accepte dar clerului ori cel putin acelei parti din cler pe care catolicismul se poate bizui in intregime i se permite sa se familiarizeze cu argumentele oponentilor pentru a le putea raspunde si de aceea ei pot citi carti eretice mirenilor insa numai daca au o permisiune speciala care este greu de obtinut. Aceasta regula admite ca familiarizarea cu argumentele adversarului este ceva benefic pentru magistri dar gaseste mijloace care nu intra in dezacord cu aceasta pentru a refuza o atare familiarizare celorlalti oameni lasand astfel pentru elite mai mult acces la cultura spirituala desi nu mai multa
libertate spirituala decat ingaduie maselor. Prin acest mijloc ea reuseste sa dobandeasca acel gen de superioritate spirituala necesar scopurilor lor caci desi cultura in absenta libertatii nu da niciodata nastere unui spirit larg si liberal ea poate da nastere unui aparator inteligent - pana la proba contrarie cel putin - al cauzei. Dar in tarile care profeseaza protestantismul acest procedeu este respins caci protestantii sustin cel putin teoretic ca raspunderea pentru alegerea unei religii trebuie sa fie purtata de fiecare personal si nu poate fi trecuta pe umerii magistrilor. Si apoi dupa cum stau lucrurile in lumea de astazi este practic imposibil ca scrierile la care au acces cei instruiti sa poata fi ferite de ochii celor lipsiti de instruire. Daca este ca magistrii omenirii sa cunoasca tot ceea ce trebuie sa stie atunci trebuie sa existe libertatea ca totul sa fie scris si publicat fara nici o ingradire.