In tot mai accentuata masura productia poetica a lui Aurel Pantea ilustreaza un fenomen generic al modernitatii tarzii, deprecierea realului, ducand la o deruta a irealului, care, intr-un fel ce-i reduce progresiv caracterul antinomic, se dovedeste nutrit de energiile declinante ale acestuia.
Cisteleca. - 
Al.
El nu vorbeste tragand cu un ochi la cititor si cu altul la vedeniile din fata, ci cu ambii ochi atintiti fix si febril la vedenie. - 
Gheorghe Grigurcu 
Aurel Pantea e ultimul taliban al modernismului, ultimul dispretuitor fatis de cititori (contand si el, fireste, pe faptul ca dispretul incita, starneste; ca poate fi, asadar, o strategie negativa de seductie, prin respingere, prin ignorare, prin descurajare).
Inscris in randul elitei poetilor nostri de azi, Aurel Pantea e unul nepereche.
In tot mai accentuata masura productia poetica a lui Aurel Pantea ilustreaza un fenomen generic al modernitatii tarzii, deprecierea realului, ducand la o deruta a irealului, care, intr-un fel ce-i reduce progresiv caracterul antinomic, se dovedeste nutrit de energiile declinante ale acestuia