Acest auxiliar didactic vizează, în principal, dezvoltarea a trei dintre competențele generale prevăzute de programa de limba și literatura română pentru clasele a V-a – a VIII-a, și anume: 
Receptarea textului scris de diverse tipuri (competența generală nr. 5).
Astfel, lucrarea este un instrument de lucru util atât elevilor, cât și profesorilor în trei direcții ale activității școlare: dezvoltarea competențelor de lectură și de redactare, în vederea pregătirii temeinice pentru examenul de 
Evaluare Națională, dar și pentru comunicarea cotidiană, în contextul în care se observă lipsa interesului pentru text, pentru lectură și pentru comunicare literară; de asemenea, se adresează elevilor care au ales cursul Lectura și abilitățile de viață , curs opțional avizat de Ministerul Educației; nu în ultimul rând, vizează pregătirea elevilor capabili de performanță în vederea participării la concursurile și la olimpiadele școlare, experiențe formatoare ce generează încredere în sine și bucuria reușitei. 3) și 
Exprimarea identității lingvistice și culturale proprii în context național și internațional (competența generală nr. 2), 
Redactarea textului scris de diverse tipuri (competența generală nr.
Acest auxiliar didactic vizează, în principal, dezvoltarea a trei dintre competențele generale prevăzute de programa de limba și literatura română pentru clasele a V-a – a VIII-a, și anume: 
Receptarea textului scris de diverse tipuri (competența generală nr