Descriere YEO:
Pe YEO găsești Filosofie romaneasca in spatiul public. de la Tritonic, în categoria Diverse.
Indiferent de nevoile tale, Filosofie romaneasca in spatiul public. Modernizare si europenizare - ed. a II-a - Constantin Schifirnet din categoria Diverse îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 32.3 Lei
Caracteristicile produsului Filosofie romaneasca in spatiul public.
- Brand: Tritonic
- Categoria: Diverse
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 30-11-2024 01:36:42
Comandă Filosofie romaneasca in spatiul public. Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Filosofie romaneasca in spatiul public. de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Modernitatea a produs o modificare de esenta in raporturile creatiei intelectuale cu comunitatea nationala. Din acest unghi filosofia a cunoscut o nationalizare asa cum stiinta a devenit in timp nationala. Ideea este de retinut fiindca filosofia a evoluat in stransa asociere cu stiinta in epoca moderna ambele avand ca fundament rationalitatea si rationalismul. Dupa cum scrie Rudolf Stichweh1 stiinta moderna a fost stiinta universala in secolele XVI-XVIII deoarece pana in secolul al XVIIIlea stiinta a fost transmisa intr-un mediu international de comunicare in limba latina. Din secolul al optsprezecelea a avut loc o nationalizarea stiintei. In secolul al XIX-lea publicatiile stiintifice au fost asumate in Europa de catre comunitati stiintifice nationale. Cu toate acestea evolutia comunitatii stiintifice nationale a fost insotita de o diferentiere interna progresiva a stiintei. Perioada moderna a sustinut o infrastructura nationala de organizare a activitatii stiintifice desfasurate de catre comunitati nationale stiintifice si institutiile stiintifice integrate in universitati. Comunitatea stiintifica nationala a fost un stimulent puternic pentru raspandirea globala a stiintei si a institutiilor sale de baza. Aceasta scurta referire la nationalizarea stiintei vine ca argument in sustinerea tezei despre nationalizarea filosofiei iar despre problematica unei filosofii romanesti s-a discutat in ambianta propice a clarificarilor cu privire la caracterul national al celorlalte componente ale culturii. Evaluarea componentei nationale a gandirii autohtone se face constant prin raportare la filosofia occidentala filosofie afirmata in epoca moderna intr-un cadru national. Filosofia
romaneasca a urmat acelasi trend adica in primele faze ale modernizarii a adoptat mai mult principiul preluarii de idei din filosofiei universala. Au existat cel putin doua curente de gandire filosofica autohtona unul preocupat de argumentarea universalitatii filosofiei in temeiul rostului ei principal in a descifra adevarul pornind de la cunoasterea stiintifica a realitatii iar al doilea curent era interest de descifrarea materialului romanesc . Prima directie admitea numai filosofia capabila sa revele adevarul universal dincolo de orice contingente nationale lasand in umbra realitatea nationala pe cand cealalta orientare judeca filosofia in concretul national si etnic. O particularitate a culturii romanesti si deci si a filosofiei autohtone este discontinuitatea in evolutia ideilor si a initiativelor culturale. Obsedata de ideea continuitatii cultura
romaneasca nu a reusit decat foarte rar sa infaptuiasca o activitate creatoare neintrerupta. Nici in ce priveste libertatea de cugetare nu s-a putut asigura continuitate deoarece perioadele de interdictie au alternat cu perioadele de exprimare nestingherita a ideilor. Cultura si cugetarea
romaneasca au chestionat limitele capacitatii proprii de creativitate si proiectele ratate din societatea romaneasca. In continuare discut modernitatea tendentiala2 ca argument pentru explicatii ce pot fi formulate asupra tezei despre particularitatile miscarii filosofice originale intr-o societate care a cunoscut si cunoaste o modernitate proprie. Spre deosebire de modernitatea realizata in Occident de economia capitalista si actiunea actorilor sociali in spirit democratic in
spatiul public in Romania modernitatea s-a produs in arii foarte restranse si de ea au beneficiat grupuri sociale cu pondere scazuta in societate. Daca vorbim in termenii unor curente din filosofia romaneasca lumea romaneasca nu este marcata puternic de valorile normele principiile si criteriile vietii moderne incat de aici se poate conchide ca lipseste omul modern obiectul fundamental al filosofiei. Actiunile si ideile despre modernizare derulate in societatea romaneasca raman partiale si nefinalizate iar modernitatea este mai mult o aspiratie un tel de atins dar niciodata pe deplin realizat. Modernitatea tendentiala este o modernitate provocata rezultat al unei modernizari in ariergarda si nu al uneia in avangarda. Teza despre modernitatea tendent