Acest auxiliar didactic vizeaza, in principal, dezvoltarea a trei dintre competentele generale prevazute de programa de limba si literatura romana pentru clasele a V-a – a VIII-a, si anume: Receptarea textului scris de diverse tipuri (competenta generala nr. 5).
Astfel, lucrarea este un instrument de lucru util atat elevilor, cat si profesorilor in trei directii ale activitatii scolare:dezvoltarea competentelor de lectura si de redactare, in vederea pregatirii temeinice pentru examenul de Evaluare Nationala, dar si pentru comunicarea cotidiana, in contextul in care se observa lipsa interesului pentru text, pentru lectura si pentru comunicare literara;de asemenea, se adreseaza elevilor care au ales cursul „lectura si abilitatile de viata”, curs optional avizat de Ministerul Educatiei;nu in ultimul rand, vizeaza pregatirea elevilor capabili de performanta in vederea participarii la concursurile si la olimpiadele scolare, experiente formatoare ce genereaza incredere in sine si bucuria reusitei.. 3) si Exprimarea identitatii lingvistice si culturale proprii in context national si international (competenta generala nr. 2), Redactarea textului scris de diverse tipuri (competenta generala nr.
Acest auxiliar didactic vizeaza, in principal, dezvoltarea a trei dintre competentele generale prevazute de programa de limba si literatura romana pentru clasele a V-a – a VIII-a, si anume: Receptarea textului scris de diverse tipuri (competenta generala nr