Formarea pedagogica a profesorului.
Coordonator:Elena Joita Colectiv de autori: Vali Ilie, Ecaterina Frasineanu, Remus Mogonea, Florentina Mogonea, Mihaela Popescu, Mihaela Stefan, Cristea Boboila..
Volumul se adreseaza studentilor care doresc sa devina profesori, profesorilor practicieni, in reevaluarea conceperii si realizarii instruirii centrate pe elev, autorilor de manuale si didactici ale specialitatilor, in reconsiderarea modafitatilor de construire a acestora.
Cercetarea fiind focalizata astfel, din perspectiva profesionalizarii didactice, volumul prezinta rezultate ale experimentului aplicativ privind: •criteriile de concepere si reprezentare grafica variata a instrumentelor procedurale; •clasificarea lor dupa cerinte ale prelucrarii si construirii mentale a intelegerii proprii; • aspectele metodologice ale aplicarii si valorificarii lor, in procesul interpretarii si rezolvarii diferitelor probleme pedagogice.
Pregatirea sa pedagogica initiala castiga atunci in consistenta calitate, daca se face apel si la instrumente de invatare procedurala cognitiv-constructivista, in intelegerea problematicii pedagogice, ca teorie si practica.
Instrumente de invatare cogniv-constructivista Doua dintre noile paradigme ale educatiei - cognitivismul si constructivismul - castiga teren in instruirea centrata pe student/elev, or, insusi profesorul trebuie format in acest sens.
Formarea pedagogica a profesorului