Modern, actual, perfect adaptat invatarii centrate pe elev prin formarea si dezvoltarea de competente, manualul de geografie pentru clasa a VIII-a ii propune elevului un nou model didactic: invatarea prin observare, explorare, analiza si interpretare.
Pornind de la cunostintele dobandite in anii anteriori de studiu la Geografie, dar si la alte discipline, precum Istorie, Matematica, Fizica, Biologie sau Stiinte ale naturii, fiecare lectie debuteaza cu o secventa de actualizare, plasata in sta nga paginii, pe coloana laterala si marcata cu titlul Stiu, prin care se discuta, se actualizeaza si se valorifica notiuni deja cunoscute; demersul este necesar pentru stimularea interesului elevilor, in vederea abordarii noilor continuturi. in acest fel, i se ofera elevului sansa de a conecta experienta personala, imediata, din orizontul apropiat si local, cu mecanismele generale ale realitatii geografice nationale si globale.
pentru a facilita observarea si citirea optima a hartilor, toate reprezentarile cartografice importante sunt valorificate ca activitati multimedia de invatare statice sau animate in manualul digital, putand fi vizualizate pe videoproiector, dispozitive HD sau table inteligente.
Modern, actual, perfect adaptat invatarii centrate pe elev prin formarea si dezvoltarea de competente, manualul de geografie pentru clasa a VIII-a ii propune elevului un nou model didactic: invatarea prin observare, explorare, analiza si interpretare..
Integrand tehnici si mijloace moderne de predare-invatare-evaluare, manualul ofera posibilitatea asimilarii cunostintelor atat in maniera clasica, prin intermediul auxiliarelor de tip harta, atlas sau caiet, cat si prin intermediul mijloacelor multimedia actuale, in pas cu tehnologia digitala, prin trimiteri catre pagini web unde pot fi intelese diferite tipuri de fenomene si realitati geografice romanesti actuale.in abordarea temelor de geografie a Romaniei, fie ca este vorba despre cadrul natural, despre aspecte ale geografiei umane sau despre starea actuala a mediului, lucrarea prezinta, pentru fiecaretema, legatura acestora cu realitatea cotidiana si, acolo unde este cazul, prezinta contributiile roma nesti la cunoasterea regiunii sau fenomenului respectiv.
Modern, actual, perfect adaptat invatarii centrate pe elev prin formarea si dezvoltarea de competente, manualul de geografie pentru clasa a VIII-a ii propune elevului un nou model didactic: invatarea prin observare, explorare, analiza si interpretare.
Pornind de la cunostintele dobandite in anii anteriori de studiu la Geografie, dar si la alte discipline, precum Istorie, Matematica, Fizica, Biologie sau Stiinte ale naturii, fiecare lectie debuteaza cu o secventa de actualizare, plasata in sta nga paginii, pe coloana laterala si marcata cu titlul Stiu, prin care se discuta, se actualizeaza si se valorifica notiuni deja cunoscute; demersul este necesar pentru stimularea interesului elevilor, in vederea abordarii noilor continuturi