Descris de Margaret Thatcher drept „omul care picteaza acele imagini ingrozitoare”, Francis Bacon a ajuns in anii \'80, prin imaginile in care exploateaza „Brutalitatea realitatii”, cel mai scump pictor in viata.
Esential pentru intelegerea unuia dintre cele mai prolifice mecanisme creatoare, volumul isi conduce cititorii in labirinturile unei minti pentru care artistul trebuie, in primul rand, „sa rezolve problema artei", pentru a scapa de „pacatul" divertismentului exclusivist..
Copilaria petrecuta in umbra unui tata opresiv, slujbe minore inlocuite de aventuri opulente si asumarea unei identitati sexuale considerate, la acea vreme, ilegale, sunt doar cateva dintre episoadele pe care Bacon le reconstruieste in aceste interviuri.
Volumul de Interviuri acordate criticului de arta britanic David Sylvester nu reviziteaza doar „laboratorul" creativ si teoretic al lui Francis Bacon, din care aflam cum suprarealismul este mai aproape de realitate decat insusi realismul sau cum arta abstracta ar fi o simpla chestiune de moda, ci si o biografie in fata careia fictiunea nu are nici un cuvant.
Dintotdeauna m-a interesat mai degraba ceea ce numim «comportament» si «viata» decat ceea ce numim «arta»", spunea autorul celebrelor Tripticuri.
Nici macar nu stiu ce inseamna jumatate din ele... „incerc sa creez imagini cat mai fidele ale sistemului meu nervos.
Interesul lui Bacon fata de natura umana si sociala seamana mai degraba cu cel al unui entomolog pasionat de insectele pe care le asaza cu atentie clinica intr-un insectar.
Descris de Margaret Thatcher drept „omul care picteaza acele imagini ingrozitoare”, Francis Bacon a ajuns in anii \'80, prin imaginile in care exploateaza „Brutalitatea realitatii”, cel mai scump pictor in viata