In aprilie 1983, cind scria prefata celui de-al treilea volum al operei sale monumentale, Istoria credintelor si ideilor religioase , Mircea Eliade anunta o modificare in planul general al lucrarii, lasind pentru un ultim tom capitolele privitoare la religiile Chinei si ale Japoniei, prezentarea religiilor arhaice si traditionale din America, Africa si Oceania, precum si o sectiune de incheiere, despre creativitatea religioasa a societatilor moderne.
Evolutia budismului japonez pina in prezent ( Heinrich Dumoulin ) &bull
Creativitate religioasa si secularizare in Europa de la Iluminism incoace ( Richard Schaeffler ).
Witte ) &bull
In sfera mortilor-vii ( John Mbiti ) &bull
Samanismul si calatoria in imperiul mortilor ( Maria Susana Cipolletti ) &bull
Sub semnul Dansului Soarelui ( Peter Bolz ) &bull
Sintoism si religie populara ( Nelly Naumann ) &bull
Religie si politica.
Cuprins: Orase si simboluri ( David Carrasco ) &bull
In cautarea nemuririi ( Henri Maspero ) &bull
Diversitate si totalitate &bull
Mana si tabu &bull
Totem, Timpul Visului, churinga ( Waldemar Stohr ) &bull
Relatiile de familie si puterile cosmice ( Hans A. , conform organizarii si in spiritul teoriilor sale, a revenit unei echipe formate din istorici ai religiilor si etnologi renumiti, experti cu autoritate in domeniile lor.
Dupa disparitia lui Mircea Eliade – in 1986 – , incheierea Istoriei...
Profesorul planuia sa incredinteze redactarea acestor capitole unor colegi si colaboratori ai sai, care ii impartaseau viziunea asupra istoriei religiilor.
In aprilie 1983, cind scria prefata celui de-al treilea volum al operei sale monumentale, Istoria credintelor si ideilor religioase , Mircea Eliade anunta o modificare in planul general al lucrarii, lasind pentru un ultim tom capitolele privitoare la religiile Chinei si ale Japoniei, prezentarea religiilor arhaice si traditionale din America, Africa si Oceania, precum si o sectiune de incheiere, despre creativitatea religioasa a societatilor moderne