Manualul de istorie pentru clasa a 8-a propune o maniera moderna de abordare didactica a continutului disciplinei o tratare ce vizeaza dezvoltarea cognitiva si atitudinal-valorica a elevilor de gimnaziu. ..
Abordarea tuturor temelor a avut in vedere raportarea la experienta cotidiana a elevilor de 13 14 ani si o parcurgere atractiva a continuturilor cu deschideri inter- si transdisciplinare geografie limba si literatura romana educatie plastica etc. si adecvarea la competentele specifice vizate in programa.
Prezentarea continuturilor respecta logica fenomenului istoric a demersului didactic frontal si inidual aplicatii teme de reflectie proiecte teme de sinteza evaluari etc.
Manualul conduce elevii asemenea unui ghid intr-o calatorie de-a lungul epocilor prin istoria locurilor si a oamenilor care au trait in spatiul romanesc. . urmarindu-se dezvoltarea unor modele de interpretare a proceselor istorice incurajarea spiritului analitic si de gandire critica ale elevilor acceptarea si valorizarea pozitiva a ersitatii culturale sociale politice de gen etc.
Faptele istorice din istoria romanilor sunt prezentate prin expuneri adecvate nivelului de varsta dar si prin intermediul diferitelor surse istorice harti texte ilustratii etc.
Manualul de istorie pentru clasa a 8-a propune o maniera moderna de abordare didactica a continutului disciplinei o tratare ce vizeaza dezvoltarea cognitiva si atitudinal-valorica a elevilor de gimnaziu