Ce este sexualitatea? La ce e ea bună și la ce nu? Când estesexualitatea plăcută și satisfăcătoare pentru cei implicați? Dece are ea potențialul de a deveni, pentru mulți dintre noi, motivulprincipal de stres? De ce poate produce dependență? Cum ajungesexualitatea să devină o experiență care ne dă peste capîntreaga viață? De ce unii oameni nu se simt acasă în propriulcorp și ar prefera să aibă un alt sex?Acestea sunt câteva dintre întrebările la care Franz Ruppertrăspunde în această carte.
Ce urmează să mai pună mama în scenă?Franz RuppertCuprinsPrefațăSEXUALITATEA – O FORȚĂ NATURALĂCulmi sau abisuri?De ce există sexualitatea?Dimorfismul sexualGoana după sexDincolo de perpetuarea bagajului geneticSexualitatea și relaționarea specific umanăSex și sexualitateMasturbareaPenetrare și dorințăInseminarea și procesul prin care devenim părințiSexualitate și psihicTipic masculin – tipic feminin?Modele de rol sexualDesprinderea de părințiColegii și internetulSEXUALITATE ȘI IUBIREOriginea iubiriiÎndrăgostirea, sexualitatea și parteneriatul de cupluSexualitate și parentajFamilie și profesieSexualitate și identitateDezvoltarea identității sexuale sănătoase: eu = euIdentificări: eu = tuidentitate = limbă?Atribuiri: tu = euComparații, diferențieri, concurență: eu ≠ tuSunt ceea ce nu sunt?Identitatea sexualăÎn ce constă sexualitatea „normală"?Inseminarea artificialăTransgenderiSEXUALITATE ȘI SOCIETATESexualitate și societatea tradiționalăSexualitatea și societatea modernăSexualitatea, fascismul și totalitarismulSexualitate, cultură și migrațieSocietatea și teoriile despre sexualitateRiscuri pentru dezvoltarea sexualăSexualitatea și principalele conflicte de interesePSIHOTRAUMA SEXUALĂPsihicul umanCaracteristici generale ale traumei psihiceTrăiri dificile: furie, rușine, mândrie și dezgustBiografia psihotraumaticăTrauma sexualitățiiTERAPIA PSIHOTRAUMEI CENTRATĂ PE identitate (IOPT)De ce e nevoie de psihoterapie?IoPT ca formă de psihoterapieConcluziiBibliografie.
Sunt imprevizibile pentru copiii lor, care sunt nevoițisă fie mereu vigilenți.
Adesea, ele amenință, de asemenea, cusinuciderea. Își disprețuiesc soții, sunt adesea furioase și/sauanxioase, sunt zile la rând depresive sau cad la pat, doborâte denenumărate afecțiuni.
La sfârșitul acelei ore de terapie a fost ferm decisă ca deacum înainte să se protejeze pe sine.
Franz RUPPERTMamele care au fost traumatizate sexual în copilărie și încearcăsă nege și să reprime prin orice mijloace această realitate îșipot supune familia, cu atitudinea lor de victimă, unei imense teroripsihologice.
Când, într‑o ședință deterapie individuală, Anna a reușit să‑și elaboreze experiențatraumatică, ea a recunoscut brusc legătura și a înțeles de cenenumăratele ei încercări de a găsi ajutor în mediul extern, caresă o apere de stalker, s‑au soldat, la fel ca în copilărie, cueșec.
Când i‑a povestit mamei salece se întâmpla, ea nu a vrut să știe nimic despre asta,acuzând‑o că este o mincinoasă.
De același autor, la Editura Trei au maiapărut:(2012), (2015), (2018), (2019) și (2020).
La fel au stat lucrurile în cazul Annei, al cărei tată atraumatizat‑o sexual în copilărie.
Autorul neprezintă o bază teoretică și o metodă practică ilustrate prinnumeroase vignete clinice, pentru a putea fi realmente de ajutor unorastfel de pacienți.
Franz Ruppert este specializat în psihoterapia traumei și esteprofesor la Universitatea Catolică de Științe Aplicate dinMünchen.
Numeroase persoane încearcă săgăsească urgent soluții la problemele sexuale greu de abordat, dincauza multiplelor tabuuri și sentimente de rușine.
Psihotrauma sexuală apare frecvent încadrul practicii psihoterapeutice.
Ce este sexualitatea? La ce e ea bună și la ce nu? Când estesexualitatea plăcută și satisfăcătoare pentru cei implicați? Dece are ea potențialul de a deveni, pentru mulți dintre noi, motivulprincipal de stres? De ce poate produce dependență? Cum ajungesexualitatea să devină o experiență care ne dă peste capîntreaga viață? De ce unii oameni nu se simt acasă în propriulcorp și ar prefera să aibă un alt sex?Acestea sunt câteva dintre întrebările la care Franz Ruppertrăspunde în această carte