Această carte se adresează elevilor de liceu şi îşi propune să le ofere acestora o culegere de cunoştinţe gramaticale, culegere care, fără să se vrea exhaustivă, tratează noţiunile de gramatică a limbii engleze pe care trebuie să le stăpânească un candidat la bacalaureat şi la admiterea la facultate. În concluzie, această gramatică practică şi clară va permite celor care o vor utiliza să înţeleagă uşor noţiunile fundamentale ale limbii engleze..
Aşadar, fiecare set de exerciţii conţine activităţi de recapitulare, de completare, de fixare, de creare şi de evaluare care permit, prin autocorectare, dobândirea unei metode de lucru şi avansarea în studiul limbii engleze.
Conceperea lor s-a bazat pe trei principii: - grija de a sugera utilizatorului o metodă şi de a-i da, în acelaşi timp, mijloacele pentru lucrul individual prin intermediul recapitulărilor, al răspunsurilor şi al exerciţiilor de sinteză; - luarea în calcul a statisticii celor mai frecvente greşeli făcute de cei care studiază Limba engleză; - luarea în calcul a unor anumite date psihopedagogice legate de ierarhia activităţilor mentale, ceea ce explică multitudinea de exerciţii menite să ajute la fixarea cunoştinţelor nou dobândite.
Exerciţiile vin în completarea capitolului de gramatică.
Terminologia adoptată respectă normele oficiale şi reflectă utilizarea cea mai curentă, mai ales cea pentru proba de Limba engleză de la bacalaureat.
Există două tipuri de intrări: noţiuni gramaticale şi cuvinte în Limba engleză cu funcţie gramaticală.
Ordinea alfabetică permite prezentarea unei anumite noţiuni de gramatică sub diferite aspecte, aceeaşi noţiune putându-se regăsi în mai multe locuri în carte.
Această carte se adresează elevilor de liceu şi îşi propune să le ofere acestora o culegere de cunoştinţe gramaticale, culegere care, fără să se vrea exhaustivă, tratează noţiunile de gramatică a limbii engleze pe care trebuie să le stăpânească un candidat la bacalaureat şi la admiterea la facultate