Profesorul caruia i se adreseaza manualul este acela care opteaza pentru dinamismul lectiei pentru interactiunea permanenta cu elevii pentru lectia vie in care cel care actioneaza nu este doar profesorul ci intregul colectiv al unei clase.
Autorii.
Va realiza ca textul este o forma de existenta vitala pentru receptorul de literatura iar lectura devine un act profitabil daca nu ramanem la reproduceri obositoare ci cream situatii de comunicare.
Astfel elevul va avea libertatea sa se exprime oricand asupra oricaror probleme.
Dialogul este o modalitate sigura de dobandire a calitatilor necesare unei bune comunicari.
Am avut in vedere tipul de elev dinamic tanarul care se angajeaza in discutii si isi sustine opinia fara teama ca ceea ce spune nu este important corect sau iese din tiparele comentariilor gata facute.
Elevul caruia ne adresam trebuie sa stie ca manualul nostru nu este o culegere de comentarii bine simtite .
Ca noutate am introdus ideea activitatilor dincolo de ziduri concepute ca o modalitate de a dinamiza ora de literatura de a trimite elevii sa caute sa se documenteze si sa aduca lectiei o contributie reala precum si pe aceea a interdisciplinaritatii.
Demersul nostru face ca manualul sa fie realmente un instrument de lucru astfel conceput incat sa respecte niste etape clare prezentarea conceptului in discutie contextualizarea lui in spatiul cultural romanesc si european exemplificarea prin text lucrul pe text concluzii evaluare prin teste la final de modul .
Nu este de ascuns faptul ca programa are un grad de dificultate sporit fata de alti ani.
Profesorul care deja a parcurs programa pentru clasa a XI-a a putut constata ca temele propuse impun o abordare complexa o contextualizare permanenta a cazului cu variate domenii istoria estetica uneori chiar filosofia.
Am oferit strictul necesar legat de autorul unui text preferand sa prezentam doar un punct de plecare in investigarea unui capitol.
Manualul de fata nu s-a vrut si nu este un tratat academic.
pentru atingerea acestor scopuri am avut in vedere in primul rand dislocarea accentului de pe informatia stufoasa pe text.
Profesorul caruia i se adreseaza manualul este acela care opteaza pentru dinamismul lectiei pentru interactiunea permanenta cu elevii pentru lectia vie in care cel care actioneaza nu este doar profesorul ci intregul colectiv al unei clase