Manualul de Limba si literatura romana pentru clasa a IV-a este elaborat in concordanta cu prevederile programei, angajand capacitatile operationale cu privire la formarea si dezvoltarea personalitatii elevilor prin intermediul unor sarcini de invatare adecvate. contribuie la dezvoltarea capacitatii proiective a elevilor, de luare a deciziilor si ofera contexte de aplicare a achizitiilor dobandite de elevi, prin intermediul proiectelor propuse..
Totodata, sunt prevazute activitati de reglare a invatarii, prin care elevii sunt motivati sa revina asupra propriei activitati si inteleg valoarea formativa a feedback-ului.
Probele de evaluare vizeaza implicarea elevului in dezvoltarea unor competente transversale, si anume de autoevaluare.
Fiecare unitate contine probe de evaluare, prin intermediul carora itemii evalueaza informatia relevanta. acorda atentie procesului de evaluare si asigura corectitudinea stiintifica a itemilor de evaluare si autoevaluare.
Textele si materialele-suport sunt adaptate la particularitatile de varsta ale elevilor, raspund intereselor si curiozitatii lor.
Starneste interesul pentru lectura al elevilor si indrumarea acestora catre opere potrivite varstei lor.
Elevii sunt pusi in situatia de a citi, de a scrie despre ceea ce citesc, de a vorbi despre ceea ce citesc si scriu. este instrumentul de lucru al elevului, propunand o invatare centrata pe elev, conceputa ca o experienta personala la care elevul este participant activ.
Fiecare unitate de invatare abordeaza comunicarea din perspectiva complexa, ingloband procesele de receptare a mesajului oral si scris precum si cele de exprimare orala si scrisa. este structurat pe unitati de invatare.
Prin abordarea didactica a continuturilor, manualul permite construirea unor situatii de invatare care sa conduca la dezvoltarea progresiva a tuturor competentelor specifice prevazute de programa precum si a celor transversale, necesare in viata cotidiana, incurajand creativitatea, gandirea critica si dezvoltarea puterii de decizie.
Manualul: respecta modelul comunicativ-functional al limbii romane.
Autorii au acordat atentie maxima corectitudinii stiintifice si actualizarii informatiei oferite explicit prin texte, suporturi vizuale, audio si resurse multimedia.
Manualul de Limba si literatura romana pentru clasa a IV-a este elaborat in concordanta cu prevederile programei, angajand capacitatile operationale cu privire la formarea si dezvoltarea personalitatii elevilor prin intermediul unor sarcini de invatare adecvate