Lucrarea este destinata in primul rand elevilor de gimnaziu, Clasa a VII-a.
Auxiliarul cuprinde o lista de Concepte operationale utile elevilor, explicate si exemplificate pe nivelul lor de intelegere.
Clasa a VII-a vizeaza delimitari conceptuale referitoare la diferite tipuri de text, in acord cu programa scolara pentru gimnaziu.
Lucrarea cuprinde definirea unor notiuni de baza, studiate in Clasa a VII-a, in tandem cu raportarea la texte-suport (din Literatura romana si din Literatura straina), exercitii de intelegere a fiecarui tip de text (literar, nonliterar, multimodal etc.) si de redactare, iar la final sugestii de rezolvare.
Cele 15 seturi de itemi sunt concepute pe diferite grade de dificultate, diversificate ca modalitate de abordare, din dorinta de a dezvolta gustul pentru lectura si abilitatea de a lucra efectiv cu opere literare ale unor autori canonici, dar si contemporani.
Desi propun o structura-sablon care vizeaza intelegerea textului in patru pasi, itemii contin abordari multiple si diverse, creative si incitante, permitand elevilor atat pregatirea pentru clasa, pentru examenele nationale, cat si pentru concursuri si olimpiade scolare..
Concepte operationale si exercitii.
Seturile de itemi, desi propun o structura-sablon care vizeaza intelegerea textului in patru pasi, contin abordari multiple si diverse, creative si incitante, permitand atat pregatirea pentru clasa, pentru examenele nationale, cat si pentru concursuri si olimpiade scolare.
Literatura pentru gimnaziu.
Lucrarea este destinata in primul rand elevilor de gimnaziu, Clasa a VII-a.
Auxiliarul cuprinde o lista de Concepte operationale utile elevilor, explicate si exemplificate pe nivelul lor de intelegere