Structura testelor presupune selectarea a doua tipuri de texte text literar Subiectul I si text nonliterar Subiectul al II-lea astfel incat sa existe o reflectare a continuturilor asimilate in clasele I-IV dar si o continuitate in ceea ce priveste dinamica subiectelor concepute in cadrul evaluarilor nationale din viitorii ani de studiu ai copilului.
Scopul este acela ca datorita raspunsurilor formulate elevul sa demonstreze abilitati metacognitive precum capacitatea de intelegere a unei cerinte a unui mesaj si ulterior de rezolvare si redare in scris este vorba despre conceptul de literatie invocat in spatiul teoriei educationale actuale un accent deosebit fiind acordat dezvoltarii gandirii critice si creative a elevului .
Varsta recomandata 9 ani.
Structura testelor presupune selectarea a doua tipuri de texte text literar Subiectul I si text nonliterar Subiectul al II-lea astfel incat sa existe o reflectare a continuturilor asimilate in clasele I-IV dar si o continuitate in ceea ce priveste dinamica subiectelor concepute in cadrul evaluarilor nationale din viitorii ani de studiu ai copilului