Structura testelor presupune selectarea a doua tipuri de texte, text literar (Subiectul I) si text nonliterar (Subiectul al II-lea), astfel incat sa existe o reflectare a continuturilor asimilate in clasele I-IV, dar si o continuitate in ceea ce priveste dinamica subiectelor concepute in cadrul evaluarilor nationale din viitorii ani de studiu ai copilului.
Scopul este acela ca, datorita raspunsurilor formulate, elevul sa demonstreze abilitati metacognitive, precum capacitatea de intelegere a unei cerinte, a unui mesaj si, ulterior, de rezolvare si redare in scris (este vorba despre conceptul de literatie, invocat in spatiul teoriei educationale actuale, un accent deosebit fiind acordat dezvoltarii gandirii critice si creative a elevului)..
Structura testelor presupune selectarea a doua tipuri de texte, text literar (Subiectul I) si text nonliterar (Subiectul al II-lea), astfel incat sa existe o reflectare a continuturilor asimilate in clasele I-IV, dar si o continuitate in ceea ce priveste dinamica subiectelor concepute in cadrul evaluarilor nationale din viitorii ani de studiu ai copilului