Despre Marfa si banii s-au spus vrute si, mai ales, nevrute.
Mihai Chirilov, Director Artistic, Transilvania International Film Festival.
Nicicand realitatea n-a fost mai netrucata si mai inconfortabila.
Dialogurile sunt brici, constructia narativa scuipa suspans si tensiune prin toti porii, imaginea zgaltaita e un personaj in sine care iti sufla amenintator in ceafa, iar actorii "joaca" nu ca la teatru, cu morga de maestru emerit, ci ca-n viata.
Marfa si banii a scos filmul romanesc din fundatura in care singur s-a bagat si a lansat un curent, o noua estetica si un mod de a face cinema: in priza directa, in regim de urgenta, fara artificii sau cosmetica de camuflaj.
In contextul incremenit in care a aparut, putini i-au vzut importanta si au fost dispusi sa-i accepte provocarea formala si supradoza de naturalete.
Ca-n el nu se intampla nimic, ca se injura ca la usa cortului, ca te ia durerea de cap de la filmarea din mana, in fine, ca actorii nu joaca...
Despre Marfa si banii s-au spus vrute si, mai ales, nevrute