In acest Caiet veti gasi: - exercitii variate, vesele si adaptate varstei, care permit numeroase legaturi interdisciplinare si plaseaza invatarea in contexte cotidiene - o abordare bazata pe stimularea invatarii prin joc - o structura care permite armonizarea cu oricare manual de Matematica si explorarea mediului ales spre studiu la clasa - sugestii de recapitulare/sistematizare si de evaluare corespunzatoare fiecarei unitati de invatare - posibilitatea construirii unui demers didactic centrat pe competente.
Valorificand achizitiile anterioare ale structurilor mentale, prin predare integrata se realizeaza stabilirea de relatii intre conceptele, fenomenele si procesele domeniilor stiintelor si corelarea rezultatelor invatarii cu situatiile din viata de zi cu zi, ceea ce duce la sporirea capacitatii de adaptare a micului scolar la provocarile mediului inconjurator..
Predarea integrata a continuturilor prevazute in aria curriculara Matematica si stiinte ale naturii faciliteaza contextualizarea si aplicarea cunostintelor in diferite situatii de viata, oferind o perspectiva unitara asupra celor studiate.
Daca in primul an de scoala (clasa pregatitoare) experientele de invatare pot fi concretizate in comportamente precum: a actiona, a gresi, a ezita, a clasifica, a alege, a evalua efectele, a-si exprima si a-si sustine opinia, a justifica alegerea facuta, in clasa I copilul trebuie sa intuiasca, sa recunoasca, sa descopere situatiile in care poate utiliza cu succes competentele dobandite.
Capacitatea de adaptare rapida se construieste inca din primii ani ai scolaritatii.
In acest Caiet veti gasi: - exercitii variate, vesele si adaptate varstei, care permit numeroase legaturi interdisciplinare si plaseaza invatarea in contexte cotidiene - o abordare bazata pe stimularea invatarii prin joc - o structura care permite armonizarea cu oricare manual de Matematica si explorarea mediului ales spre studiu la clasa - sugestii de recapitulare/sistematizare si de evaluare corespunzatoare fiecarei unitati de invatare - posibilitatea construirii unui demers didactic centrat pe competente