„Orice comunicare presupune un angajament care, in fapt, este o relatie.
In volumul de fata sunt reunite cateva dintre ideile unor teze de doctorat la realizarea carora ne-am aflat impreuna cu autorii acestora, sunt reflectate posibile interpretari ale raporturilor dintre continutul si relatia mesajului, aspecte adesea nepercepute, din necunoastere ori insuficienta recunoastere a efectelor generate.“ - Laurentiu Soitu.
Sub acest generic se vor reflecta diversele ipostaze ale persoanei - in lumea familiei, a scolii, a spatiului non-formal si informal, in raportul cu sine si creatia proprie ori a altora, in efectele din timpul actiunii, in constiintele acelorasi generatii si ale celor posterioare, in exprimarea verbala ori non-verbala.
Volumul ne introduce in multitudinea situatiilor existente, identificate ca reale ori posibile, in care se regaseste ilustrat si argumentat raportul Continut - relatie.
Procesul este definit de Gregory Bateson ca fiind alcatuit din doua operatiuni exprimate prin Indicele si Ordinul oricarei comunicari.
Aceasta insemna ca o comunicare nu se limiteaza sa transmita o informatie, ci determina si un comportament. „Orice comunicare presupune un angajament care, in fapt, este o relatie