Descriere YEO:
Pe YEO găsești Mitologie romana III - Antoaneta de la Cetatea de Scaun, în categoria Diverse.
Indiferent de nevoile tale, Mitologie romana III - Antoaneta Olteanu din categoria Diverse îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 67.15 Lei
Caracteristicile produsului Mitologie romana III - Antoaneta
- Brand: Cetatea de Scaun
- Categoria: Diverse
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 08-12-2024 01:33:56
Comandă Mitologie romana III - Antoaneta Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Mitologie romana III - Antoaneta de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Laicizate degradate camuflate miturile si imaginile mitice se intalnesc pretutindeni nu ai decat sa le recunosti. Mircea Eliade Intr-un moment in care au aparut destul destule studii consacrate mitologiei romanesti s-ar putea obiecta de ce mai este nevoie de inca unul. Daca ne uitam mai atent insa la materialele pe aceasta tema care s-au scris la noi constatam ca de fapt pana in acest moment nu avem o prezentare completa a mitologiei romanesti a sistemului de gandire mitologic traditional taranesc. Si aceasta nu pentru ca aceste credinte cu caracter mitologic au disparut deja si nu mai intereseaza pe nimeni povestiri pe aceasta tema credinte explicarea mitologica a unor traditii si obiceiuri mai pot fi gasite si azi in sate din Romania chiar si in mediul urban. Cercetarea etnologica dezvoltata mai intai in cea de aspect antropologic a lasat din nou deoparte superstitiile si s-a apucat de abordari inovatoare ultramoderne ale realitatilor de pe teren. Daca facem abstractie de perioada comunista cand in mod oficial cercetarile pe teme religioase inclusiv de mitologie nu prea erau agreate dar din istoricul pe care il puteti vedea in continuare ne dam seama ca totusi si atunci au aparut lucruri importante unele cu caracter exceptional daca ne gandim numai la tipologia legendei mitologice si la sistematizarea materialului legendar facute de catre Tony Brill vedem ca acest domeniu a fost extrem de vitregit. Miturile precrestine constituie partea centrala dominanta a mitologiei romanesti. Crestinismul nu a facut decat sa incerce o inghitire o suprapunere peste personaje mitologice importante peste sarbatori sacre oferind cu generozitate mai degraba numele decat esenta lor. Asa este cazul celor doi creatori ai universului in mitologia romaneasca numiti generic Fartatul si Nefartatul. Se presupune ca este vorba de doi frati gemeni probabil ca in multe mitologii unul bun si unul rau. Nu stim deloc care erau numele lor genuine tabuizarea impusa de credinta in sacralitatea deosebita a acestor personaje care se puteau supara usor pe oamenii ce le rosteau aiurea numele in afara unui context sacralizat functioneaza in legatura cu toate personajele mitologice de la noi mai tarziu influente tarzii crestine bogomile au facut sa vorbim de Dumnezeu si Diavolul. Pe de alta parte Dumnezeu care nu e deloc cel din panteonul crestin facea pe vremuri calatorii incognito pe pamant alaturi de tovarasul sau de incredere Sfantul Petru care apare frecvent si el in postura de creator instituind impreuna traditii care se pastreaza pana in zilele noastre. Ielele de asemenea sunt o categorie de personaje care se aseamana cu surate ale lor din mitologiile vecine dar nu se identifica in totalitate cu ele. Duhuri ale aerului noptii padurii si apelor toate la un loc au impus o teama extraordinara oamenilor care umblau pe afara noaptea intr-un timp nepermis in perioada primaverii. Calusarii care sunt cea mai redutabila forma de lupta impotriva lor se regasesc cu siguranta mai degraba doar in spatiul romanesc forme de manifestare asemanatoare nu la fel de impresionante intalnim si in sudul Dunarii la bulgari si macedoneni . Ca sa nu mai spunem de reprezentarile noastre despre timp si spatiu sacru momente temporale in care actioneaza demonii in care se poate interactiona cu ei in care se poate actiona impotriva lor in cadrul descantecelor sau al altor practici de dezvrajire. Are o mare importanta spatiul locul unde actioneaza demonii unde oamenii nu au voie sa calce sau sa se afle unde pot actiona s. a. m. d. Intreaga structura a mitologiei noastre este una precrestina.
Antoaneta Olteanu