„Cine stie ca libertatea e bunul suprem intelege ce poate insemna crestinismul.“ - N.
Doar in acest fel Europa de Est poate evita sa cada prada unui individualism neoliberal virulent, criminal chiar, aliat cu un cult postmodern al superficialului, efemerului si virtualului, in complicitate cu intoarcerea catre structuri etatiste centralizate, adesea legitimate de religie in forma sa oficiala.“ - John Milbank, Universitatea din Nottingham.
Inevitabil, entuziasmul si energia care le pot structura sunt adesea religioase.
Cartea lui Catalin Raiu reinvie si dezvolta ideea ca fostele tari comuniste trebuie sa descopere ca o societate sanatoasa este construita din multe asociatii si corpuri libere, care mediaza intre individ si stat.
Catalin Raiu, deopotriva teolog, politolog si jurnalist, pune la incercare pe teritoriu romanesc resursele conceptuale si metodologice ale teologiei politice.“ - Daniel Barbu, Universitatea din Bucuresti„Comunismului i s-a opus rezistenta adeseori in numele societatii civile.
Limbajul crestin revine, pe alocuri, in discursul public, iar? Bisericile, comportamentele si valorile crestine par sa recastige o anumita pondere in reteta deciziilor politice.
In ultimele trei decenii, stiintele sociale au fost interpelate de unele procese sociale pe care le-au descris in termenii desecularizarii, ca si de fenomene politice masive, precum alianta surprinzatoare dintre fundamentalismul crestin si neoliberalism.
Steinhardt„Teologia politica pare sa fie la moda. „Cine stie ca libertatea e bunul suprem intelege ce poate insemna crestinismul.“ - N