Descriere YEO:
Pe YEO găsești Povestea cafelei turcești de la CORINT, în categoria Cărţile noastre.
Indiferent de nevoile tale, Povestea cafelei turcești din categoria Cărţile noastre îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 32.18 Lei
Caracteristicile produsului Povestea cafelei turcești
- Brand: CORINT
- Categoria: Cărţile noastre
- Magazin: edituracorint.ro
- Ultima actualizare: 28-11-2024 01:22:04
Comandă Povestea cafelei turcești Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Povestea cafelei turcești de la edituracorint.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Mulți scriitori i-au atribuit
cafelei brusca proliferare a poeților, scriitorilor și gânditorilor celebri ai lumii, precum și progresul rapid și fără precedent al știintei și tehnologiei în Franța, începând cu domnia regelui Ludovic al XIII-lea (1601–1643). Se știe că acesta a fost prima persoană din Franța care a băut cafea. Rousseau, Voltaire și Balzac au fost numai câțiva dintre băutorii pasionați de cafea din Franța secolelor al XVIII-lea și al XIX-lea. Mirabeau, unul dintre eroii Revoluției Franceze și un orator eminent, descria cafeaua ca fiind o „băutura a creierului” și nu se ridica să vorbească până nu o consuma în cantități mari. Când era bolnav, împăratul Napoleon îi spunea medicului personal că durerile i se mai atenuau dacă bea cafea din belșug. „Există un proverb turcesc care spune: «O ceașca de cafea nu se uită vreme de 40 de ani». Contează oare dacă o bei în Istanbul sau în Constanța? Cuvintele «40 de ani» și «nu se uită» sunt cele care contează, dar, indiferent unde ne este servită cafeaua, întotdeauna înseamnă același lucru: Ziyade olsun, ferah kahveleriniz olsun, adică «Fie să aducă prosperitate, iar motivul pentru o nouă ceașcă să fi e o sărbatorire plăcută». Cafeaua și cultura
cafelei au pătruns în ținuturile otomane mai întâi prin intermediul arabilor, al dervișilor și al proprietarilor de cafenele, apoi s-au răspândit în lumea întreagă, mai ales în țările europene. Cafeaua a devenit astfel o marfă de comerț internațional nemilos. Dacă la început a fost un «produs scump și o băutura scumpă», s-a transformat într-o plăcere nouă și «inofensivă» care a înlocuit vechile obiceiuri și, deși supusă prohibiției religioase și politice, a căpătat o însemnatate uriașă din toate punctele de vedere.” M. Sabri Koz