Volumul de fata face parte dintr-o serie de Priviri asupra Scripurii, care va contine articole, eseuri, studii despre Biblie, semnate de teologi contemporani.
Walker. - Adrian J. 12:1) al Tatalui, prin Cristos, in Sfantul Spirital Adevarului.
Aceasta viata este, la randul ei, adevarata "viata a mintii", ce descopera intelectul nostru pentru prima oara in toata splendoarea sa naturala - rascumparat drept "cultul logic" (Rom.
Dupa cum Sfantul Spirit ne armonizeaza cu moartea si invierea lui Isus prin evenimentul doi-in-unu al citirii spirituale a Scripturii/Euharistiei, el ne remodeleaza inteligenta dupa modelul vietii lui Isus de dupa inviere.
Trebuie sa fie stiinta stiintelor, "canonul" stiintei insesi.
Daca insusi Isus este "canonul" care masoara existenta si inteligibilitatea tuturor lucrurilor, atunci stiinta spiritual a Scripturii ce graviteaza in jurul sau nu poate fi o simpla stiinta intre multe altele. 1 Tesaloniceni 2,13 (Dei Verbum 21).
De aceea, Sfintei Scripturi i se pot aplica in chip minunat cuvintele: "
Viu este cuvantul lui Dumnezeu si lucrator" (Evrei 4,12), "care are puterea sa zideasca si sa dea mostenire printre toti cei sfintiti" - Faptele Apostolilor 20,32; cf.
Caci in Cartile sfinte, Tatal care este in ceruri iese cu multa iubire in intampinarea fiilor sai si vorbeste cu ei; in cuvantul lui Dumnezeu se afla atata putere si tarie incat el constituie pentru Biserica sprijin si forta iar pentru fiii Bisericii taria credintei, hrana a sufletului, izvor curat si nesecat al vietii spirituale.
Intreaga propovaduire a Bisericii, ca si religia crestina insasi, trebuie sa fie, asadar, hranita si calauzita de Sfanta Scriptura.
Ea le-a considerat si le considera, unite cu sfanta traditie, drept regula suprema a credintei sale deoarece, fiind inspirate de Dumnezeu si consemnate in scris o data pentru totdeauna, ele ne comunica, in mod imuabil, cuvantul lui Dumnezeu insusi, iar in cuvintele profetilor si ale apostolilor fac sa rasune glasul Duhului Sfant.
Perspectiva generala a acestor volume se doreste in consonanta cu invatatura Conciliului Vatican II, din constitutia dogmatica despre revelatia divina: Biserica a venerat intotdeauna dumnezeiestile Scripturi, dupa cum a venerat si insusi trupul Domnului, neincetand, mai ales in liturgia sacra, sa primeasca painea vietii atat de la masa cuvantului lui Dumnezeu, cat si de la aceea a trupului lui Cristos si sa o dea credinciosilor.
Volumul de fata face parte dintr-o serie de Priviri asupra Scripurii, care va contine articole, eseuri, studii despre Biblie, semnate de teologi contemporani