Lucrarea Proiectarea didactica in invatamantul prescolar se autopropune ca un instrument de lucru alternativ pentru educatoare ca un ghid pentru practica educationala inovatoare in acord cu principiile proiectarii si organizarii curriculare a invatarii.
In ultimii 10 ani se incearca promovarea unui invatamant centrat pe aspectul formativ al procesului didactic competente capacitati comportamente atitudini valori dar experienta ne-a dovedit ca prea multi slijitori ai scolii nu si-au clarificat inca notiunile si conceptele cu care se opereaza in pedagogia reformei.
Avizata MEC.
Ordonarea lor intr-un algoritm logic trebuie inteleasa ca o strategie de descifrare si decodificare a continuturilor inv.
Modelul curricular de proiectare centrat pe competente priceperi deprinderi abilitati reprezinta un algoritm de ordonare si sistematizare a unitatilor de invatare obiectiv de referinta unitate de continut intr-o succesiune ce tine de logica interna a stiintelor si a psihopedagogiei lasand libertate deplina cadrului didactic sa-si aleaga strategia didactica euristica algoritmica experimental faptica bazata pe joc .
Unitatile de continut sunt organizate integrat cu posibilitatea realizarii legaturilor interdisciplinare intre arii curriculare si disciplinedidactice. 100-120 .
Este important ca factorii educationali din gradinita sa constientizeze necesitatea asimilarii si promovarii in practica a unor norme metodologice stiintifice psihopedagogice de elaborare si desfasurare a programului educativ consacrat realizarii efective a maturizarii intelectuale si socio-relationale a copilului candidat la activitatea de tip scolar.
In ultimii 10 ani se incearca promovarea unui invatamant centrat pe aspectul formativ al procesului didactic competente capacitati comportamente atitudini valori dar experienta ne-a dovedit ca prea multi slujitori ai scolii nu si-au clarificat inca notiunile si conceptele cu care se opereaza in pedagogia reformei.
Problematica implicata in actul proiectarii organizarii si desfasurarii activitatii didactice din gradinita ramane in continuare un labirint greu de descifrat pentru simplul fapt ca nu reusim sa transferam teoria in practica si sa hranim ipotezele teoretice cu argumente rezultate din practica.
Lucrarea constituie etapa finala a unui studiu inceput din anul 1995 ce ofera o alternativa coerenta din punct de vedere psihopedagogic prin posibilitatea urmaririi etapelor de formare a competentelor capacitatilor comportamentelor atitudinilor pe parcursul unei unitati instructionale capitol tema a unui ansamblu disciplinar arie curriculara si domeniu de cunoastere domeniul de referinta al stiintelor si artelor limba si literatura matematica biologie stiinte sociale muzica arte plastice etc.
Pedagogie prescolara 1995 p.
M.
Aceasta rezulta din interactiunea dintre dezvoltare si invatare in cadrul procesului didactic care trebuie sa anticipeze dezvoltarea psihica sa vizeze intotdeauna un nivel imediat superior al functiilor psihice - zona proximei dezvoltari .
Din aceasta perspectiva cerintele debutului invatamantului primar trebuie sa coincida cu finalitatile invatamantului prescolar ceea ce impune o viziune pedagogica unitara a educatorilor din cele doua trepte de invatamant vecine vezi Niculescu R.
Aceasta implica analiza atenta a principalelor componente ale procesului educational din cele doua trepte de invatamant obiective psiho-pedagogice continuturi strategii didactice metode si procedee mijloace didactice forme de organizare relatia pedagogica evaluare.
Pentru rezolvarea stiintifica a raportului de continuitate dintre educatia prescolara si cea scolara pentru ameliorarea eventualelor discontinuitati si trecerea cu usurinta a pragului afectiv dintre gradinita si scoala este necesara o cunoastere riguroasa a particularitatilor varstei cu care se lucreaza dar si a varstelor vecine pentru a se sti de unde este luat copilul si unde trebuie dus.
Integrarea efectiva a gradinitei in sistemul scolar presupune realizarea unei legaturi functionale de continuitate intre activitatea din gradinita si prima clasa a scolii primare.
Lucrarea Proiectarea didactica in invatamantul prescolar se autopropune ca un instrument de lucru alternativ pentru educatoare ca un ghid pentru practica educationala inovatoare in acord cu principiile proiectarii si organizarii curriculare a invatarii.
In ultimii 10 ani se incearca promovarea unui invatamant centrat pe aspectul formativ al procesului didactic competente capacitati comportamente atitudini valori dar experienta ne-a dovedit ca prea multi slijitori ai scolii nu si-au clarificat inca notiunile si conceptele cu care se opereaza in pedagogia reformei.
Avizata MEC