Sunt intrebuintate, de catre om si fata de om, o cantitate uriasa de forme, tipuri si mijloace diferite de influenta – convingerea, constrangerea, sugestia, contaminarea – precum si metode si procedee, tehnici si tehnologii de influenta.
Ele se refera, in principal, la necesitatea alegerii unor mijloace, procedee si metode psihologice eficiente de influenta psihologica..
Problemele legate de posibilitatea si tendinta de a folosi influenta psihologica pentru atingerea scopurilor lor apar la profesionistii din cele mai diferite domenii de activitate.
Tocmai influenta psihologica formeaza si caracterizeaza potentialul transformator de comunicare ca activitate a persoanei.
Acestea sunt, in principal si inainte de toate, diferitele domenii ale practicii psihologice, manageriale, pedagogice, de marketing si de reclama.
O importanta deosebita capata cunoasterea legitatilor si stapanirea, prin metode practice, a organizarii influentei psihologice in acele sfere ale activitatii, unde rolul conducator il joaca procesul comunicarii interumane.
Oportunitatea si eficienta lor depind de alegerea unei strategii, tactici si instrumentari adecvate in imprejurari absolut concrete.
Fiecare din aceste influente, dispunand de specificul si posibilitatile lor, capata o intruchipare completa numai prin realizarea sarcinilor si conditiilor actuale ale activitatii si comunicarii in care ele se manifesta.
Sunt intrebuintate, de catre om si fata de om, o cantitate uriasa de forme, tipuri si mijloace diferite de influenta – convingerea, constrangerea, sugestia, contaminarea – precum si metode si procedee, tehnici si tehnologii de influenta