Camera obscura in care, inca din epoca grecilor antici, individul poate comunica cu sufletele mortilor, folosind oglinda magica numita Psychomanteum, a primit in ceea ce a ajuns intr‐un final sa capete conturul povestii de fata, un locatar in uniforma militara, aflat la limita din cauza trecutului sau zbuciumat din teatrele de lupta.
Este interesat de istoria religiilor, psihologie, sociologie si de multele feluri in care sunt ele explorate in arta contemporana..
In 2017, ii apare cel de-al doilea roman, Oamenii fumurilor, la editura frACTalia.
A infiintat, in acelasi an, Asociatia Artceva si a realizat sub egida acesteia revista Artceva Magazin, precum si diverse concerte, ateliere de creatie, seminarii educationale si alte activitati destinate elevilor de gimnaziu.
A publicat, intre altele, un prim roman, Testamentul unui nou-nascut, in anul 2011, la editura Sedcom Libris.
Ma limitez in schimb s-o consider un scurt prilej de reflectie asupra conditiei generice de combatant si de constientizare a nenumaratelor riscuri care deriva din expunerea lui directa la conflicte armate.
Eugen Bartic-Bogdan este absolvent al Facultatii de Litere din Iasi (2004) si al unui master in semiotica la Suceava (2006).
Cartea in sine nu-si propune sa fie un (alt) naiv si zadarnic manifest impotriva ideii de razboi, chiar daca interpretarea ei in acest fel mi-ar rasplati totusi o parte din intentii si ar raspunde in felul ei nevoii obligatorii de a protesta nu doar fata de ingrozitoarea invadare a Ucrainei, care ne marcheaza prezentul, ci si fata de orice act beligerant in general.
De‐a lungul catorva zeci de pagini, el nu face altceva decat sa‐si despacheteze dinaintea noastra subconstientul, in cautarea febrila a propriei identitati, si sa sondeze, printre randuri, tenebrele fricii noastre constante de alienare si de moarte.
Camera obscura in care, inca din epoca grecilor antici, individul poate comunica cu sufletele mortilor, folosind oglinda magica numita Psychomanteum, a primit in ceea ce a ajuns intr‐un final sa capete conturul povestii de fata, un locatar in uniforma militara, aflat la limita din cauza trecutului sau zbuciumat din teatrele de lupta