Lucrarea de fata este organizata in jurul a trei domenii de continut foarte importante din actuala programa scolara, si anume Lectura, Redactare, Elemente de interculturalitate, vizand dezvoltarea celor trei competente generale: Receptarea textului scris de diferite tipuri (competenta generala nr. 5)Astfel, prezentul auxiliar este un instrument util pentru Redactarea oricarui tip de text, pornind de la intelegerea lui treptata, descoperirea sensurilor si valorificarea diferitelor aspecte specifice atat comunicarii literare, cat si celei nonliterare.
Agloritmul de prezentare a unitatilor de continut ofera o abordare graduala a nivelului de dificultate, astfel incat progresia competentelor sa fie un reper constant si aplicabil in procesul de predare-invatare-evaluare, iar elevii sa constientizeze dobandirea de noi competente sau sporirea nivelului celor deja formate.
Sarcinile de lucru sunt concepute in maniera flexibila, adecvata lac erintele programei si la particularitatile specifice varstei.
Textele sunt atent selectate, astfel incat sa se pozitioneze in orizontul de asteptare al elevilor de clasele V-VIII, sporind dorinta de invatare si cunoastere, in maniera complexa, si asigurand o pregatire temeinica atatpentru examenul de Evaluare Nationala, cat si pentru olimpiadele si concursurile scolare.. 3), Exprimarea identitatii lingvistice si culturale proprii in context national si international (competenta generala nr. 2), Redactarea textului scris de diferite tipuri (competenta generala nr.
Lucrarea de fata este organizata in jurul a trei domenii de continut foarte importante din actuala programa scolara, si anume Lectura, Redactare, Elemente de interculturalitate, vizand dezvoltarea celor trei competente generale: Receptarea textului scris de diferite tipuri (competenta generala nr