Cartea se adreseaza atat specialistilor din domeniul limbii romane ca limba straina (RLS) - profesori, autori de curricule sau de materiale didactice, evaluatori etc.
Nu in ultimul rand, cartea isi propune sa legitimeze stiintific un camp de cercetare, predare si formare care nu se bucura de un prestigiu prea mare in perimetrul academic romanesc..
Deocamdata, aici se regaseste un discurs despre didactica RLS, orientat spre probleme precum denumirea si istoricul RLS, raportul ei cu disciplinele din domeniile conexe, aparatul conceptual vehiculat si alte probleme de ordin epistemologic.
Acest volum reprezinta doar un prim palier al unei cercetari mai largi de acest tip, menit sa construiasca fundamentele teoretice ale diciplinei, dar care va trebui completat de nivelurile metodologic si tehnic.
Desi RLS exista ca disciplina universitara de aproape o jumatate de veac, aceasta nu a beneficiat pana in prezent, asemenea altor limbi, de un tratat propriu-zis de didactica. -, cat si celor care doresc sa se initieze in problemele legate de predarea limbii romane vorbitorilor nonnativi.
Cartea se adreseaza atat specialistilor din domeniul limbii romane ca limba straina (RLS) - profesori, autori de curricule sau de materiale didactice, evaluatori etc