Descriere YEO:
Pe YEO găsești Scrieri Vol.3 - Martin Luther de la Martin Luther, în categoria Religie.
Indiferent de nevoile tale, Scrieri Vol.3 - Martin Luther din categoria Religie îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 70 Lei
Caracteristicile produsului Scrieri Vol.3 - Martin Luther
- Brand: Martin Luther
- Categoria: Religie
- Magazin: libris.ro
- Ultima actualizare: 10-11-2024 01:28:03
Comandă Scrieri Vol.3 - Martin Luther Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Scrieri Vol.3 - Martin Luther de la libris.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Volumul 3 din
Martin Luther,
Scrieri , contine trei lucrari cardinale pentru teologia reformatorului - Comentariul la Epistola catre Romani , Comentariul la Epistola catre Galateni si Catehismul mic cu scurte explicatii. Cele doua comentarii sunt prezentate intr-o editie prescurtata, realizata de reputatul prof. Kurt Aland si publicata initial in
Luther Deutsch, Die Werke
Martin Luthers in neuer Auswahl fur die Gegenwart (Editura Vandenhoeck & Ruprecht, Germania, 1991). Catehismul mic cu scurte explicatii este tradus dupa editia 1986 a Bisericii Evanghelice a Uniunii si a Bisericii Evanghelice Luterane Unite a Germaniei. Volumul 3 din scrierile lui
Martin Luther continua selectia de scrieri definitorii pentru Reforma din volumele anterioare. Textele comentariilor sunt prezentate intr-o editie prescurtata, realizata de prof. Kurt Aland si publicata in Luther Deutsch, Die Werke Martin Luthers in neuer Auswahl fur die Gegenwart (Editura Vandenhoeck & Ruprecht, Germania). Editia retine pasajele esentiale pentru gindirea reformatoare a lui Luther si omite punctele de vedere asupra carora Luther va reveni ulterior si le va modifica sau chiar va renunta la ele. Aceasta editie se bucura de o reputatie deosebita in lumea teologilor luterani si prezinta avantajul unei brevitati accesibile, imbinate cu fluenta lecturii. Comentariul la Epistola catre Romani , si nu lucrarea Cele 95 de teze, este considerat de multi drept punctul de pornire al Reformei, deoarece framintarea lui Luther cu textul epistolei, indeosebi cu expresia "o neprihanire pe care o da Dumnezeu", l-au facut sa puna sub semnul intrebarii teologia faptelor prevalenta in vremea sa si sa dezvolte teologia Crucii. In toamna anului 1515 Luther a inceput o serie de prelegeri despre Epistola catre Romani, concepute pentru studentii sai de la universitate. In timp ce isi pregatea cu multa sirguinta aceste prelegeri, a realizat treptat ca tema centrala a epistolei o constituie mintuirea numai prin har, numai prin credinta. Framintarile lui au plecat de la fraza "in ea [in Evanghelie] este descoperita o neprihanire, pe care o da Dumnezeu, prin credinta si care duce la credinta" (Rom. 1:17). Luther se framinta deja de multi ani cu dorinta de a duce o viata neprihanita, pentru ca stia ca ea este ceruta de Dumnezeu de la toti oamenii. Dar neprihanirea lui Dumnezeu era inteleasa la acea data de teologi ca o neprihanire a faptelor, la care se ajunge prin pazirea poruncilor, in timp ce acest verset spunea altceva - ca ea este darul lui Dumnezeu. Adevarul acesta a aprins gindirea si viata spirituala a profesorului-calugar, ducind in cele din urma la Reforma. Comentariul la Romani prezinta cele mai timpurii cristalizari ale teologiei evanghelice a lui Luther, pe care el avea sa o descrie drept "teologia Crucii". Comentariul la Epistola catre Galateni este considerat o lucrare esentiala pentru intelegerea teologiei Reformei si a doctrinei protestante a justificarii numai prin credinta. Considerata o carte de capatii in luteranism, influenta ei s-a extins si in afara acestuia. Charles Wesley o desemneaza drept cartea care i-a schimbat viata, iar John Bunyan (autorul lucrarii clasice Intimplarile pelerinului in calatoria sa) spunea: "Eu unul dau intiietate acestei carti a lui Martin Luther despre Galateni fata de oricare alta, din cite am vazut, in afara de Sfinta Biblie ." Luther prezinta cu vigoare doctrina neprihanirii numai prin credinta adoptind aceeasi pozitie a antitezei depline intre lege si credinta prezentate de apostolul Pavel. Sub lege, Dumnezeu ne apare ca un judecator a carui minie incercam sa o abatem de la noi prin fapte bune. Dar natura noastra pacatoasa ne impiedica sa indeplinim cerintele unui Dumnezeu care, prin natura Sa, cere perfectiune, fapt care ne tine sub pacat, in moarte si robi Diavolului. In Hristos, Dumnezeu ne arata ca nu mai cere nimic de la noi, ci ne iubeste si este gata sa ne ofere iertarea Sa deplina, garantata prin singele Crucii. Daca Il vedem pe Hristos rastignit si ne punem increderea in Dumnezeu, a