Descriere YEO:
Tao Te Ching. Cartea despre - Disponibil la grupdzc.ro
Pe YEO găsești Tao Te Ching. Cartea despre de la Cartex, în categoria Diverse.
Indiferent de nevoile tale, Tao Te Ching. Cartea despre Tao si calitatile sale - Lao Tse din categoria Diverse îți poate aduce un echilibru perfect între calitate și preț, cu avantaje practice și moderne.
Preț: 18 Lei
Caracteristicile produsului Tao Te Ching. Cartea despre
- Brand: Cartex
- Categoria: Diverse
- Magazin: grupdzc.ro
- Ultima actualizare: 23-02-2025 01:35:45
Comandă Tao Te Ching. Cartea despre Online, Simplu și Rapid
Prin intermediul platformei YEO, poți comanda Tao Te Ching. Cartea despre de la grupdzc.ro rapid și în siguranță. Bucură-te de o experiență de cumpărături online optimizată și descoperă cele mai bune oferte actualizate constant.
Descriere magazin:
Tao Te
Ching datand din secolul al VI-lea i. Hr. este un text clasic al taoismului filosofic care a influentat profund toate sistemele de gandire si religiile Chinei. Acest text de numai 5000 de caractere a cunoscut o popularitate globala fiind tradus in majoritatea limbilor. In urma raspandirii Tao Te
Ching pe durata a doua milenii si jumatate a iesit la iveala faptul ca Lao Tse este asemenea unui fluviu care aduna apele culturii orientale si occidentale devenind o comoara a intelepciunii lumii si ca influenta sa trece de la cercurile academice la societate de la teorie la viata oamenilor de toate zilele. Su Yan Tao deseneaza realitatea ultima misterioasa si insesizabila fons et origo ale oricarei Creatii temei al intregii existentei. Mircea Eliade Cele trei parti care alcatuiesc aceasta carte sunt pentru intaia data asezate intr-un acelasi volum. In acord cu structura colectiei Forma mentis am plasat drept introducere un capitol din cartea lui Max Weber Confucianism si taoism iar pe post de postfata un fragment din studiul lui Ren Guenon Taoism si confucianism. Max Weber Ortodoxie si heterodoxie taoismul Konfuzianismus und Taoismus cartea lui Max Weber publicata initial in 1915 si reeditata cu unele completari in 1920 este prezenta in bibliografia catorva cursuri de sociologia si istoria religiilor care trimit la volumul in discutie considerat de multi cercetatori occidentali drept cea de a doua cea mai importanta lucrare a lui Weber dupa Etica protestanta si spiritul capitalismului din 1905 . Nu sunt importante aici cauzele slabei circulatii a cartilor si nici ale inapetentei pentru Weber a istoricilor culturii si sociologilor nostri ci relativa neglijare de catre publicul general a subiectului pe care-l analizeaza aici ganditorul german relatia dintre confucianism si taoism. Una dintre justificari poate fi tocmai lipsa de credibilitate a unui academic clasic in ceea ce priveste subiectul religiilor vechii Chine apoi judecata apriorica dupa care cercetarea unei religii este de competenta exclusiva a istoricilor religiilor si sau a teologilor o apoftegma pe care o revalideaza in 2017 si profesorul Chen Ming de la Universitatea Normala din Pekin Ca mare iubitor al filosofiei neo-kantiene a culturii sunt convins ca este necesar sa cautam sa intelegem cultura si sa-i discernem sensul. Or Weber nu pare sa incerce sa inteleaga decat propria sa cultura atunci cand compara religiile urmand metoda neo-kantiana propria cultura este modelul semnificatia altor culturi ii scapa. Acest lucru nu este acceptabil. Rezultatul e ca noi in China privim drept concluzii stiintifice ceva ce este intai de toate sensibilitatea culturala proprie lui Weber. Ar putea sa ne duca foarte departe. Facandu-l pe Weber un ganditor indescifrabil ne-am multumi sa citim Etica protestanta si spiritul capitalismului ca si cum ar fi fost un text literar iar demitizarea lui Weber ar fi doar o reflectare a efectelor pe care le-a avut in China timp de 30 de ani argumentatia lui Weber din Confucianism si taoism. CHINE-Le Coin des penseurs N 60 Avril 2017 Profesorul de confucianism politizeaza gandirea sociologica a lui Weber printr-o inferenta cu origini istorice in critica traditiei confuciene vazute ca rezultat al apologiei crestinismului dat fiind faptul ca inainte de 4 mai 1919 cand se inregistreaza prima miscare studenteasca importanta din istoria Chinei moment in care studentii au demonstrat in Piata Tiananmen din Beijing protestand impotriva Tratatului de la Versailles prin care se transferau teritorii chineze Japoniei se manifesta un sentiment de inferioritate a culturii traditionale reprezentate prin confucianism. Ce spune Weber in Confucianism si taoism confirma in viziunea celor vechi acest complex. Aceasta problema se suprapune si cu relatia dintre religie si democratizare politica mai intai in protestantism apoi in catolicism. In incercarile contemporanilor nostri de a institui o economie de piata si un regim democratic optiunea culturala chineza este azi in buna masura occidentalizarea o guvernare constitutionala are nevoie de un principiu transcen