Teoria si metodologia evaluarii isi propune sa surprinda problematica stabila a domeniului precum si tendinte si configuratii previzibile integrate intr o perspectiva generala sau un model capabil sa fixeze sensul achizitiilor din domeniul evaluarii din ultimele decenii directia transformarilor posibile.
Este destinat deopotriva studentilor aflati in procesul de formare initiala pentru cariera didactica cadrelor didactice deja formate de la toate nivelurile profesori care activeaza in gimnaziu si liceu invatatori educatoare institutori profesori pentru invatamantul primar si prescolar etc care isi continua pregatirea prin erse forme de perfectionare definitivat grade didactice etc.
Lucrarea aduce in prim plan abordari recente din domeniul evaluarii educationale din perspective diferite conceptuala procesuala structurala ca finalitate etc.
De asemenea isi propune sa prezinte problematica specifica acestei discipline pedagogice dar in acelasi timp are ca obiectiv declarat explicarea evolutiilor si tendintelor de modernizare a evaluarii scolare delimitari terminologice si evolutii semantice.
Acestea sunt fundamentate pe achizitiile recente din domeniul psihologiei sociologiei informaticii teoriei comunicarii etc.
Autorul.
Aplicatiile si temele de reflectie de la sfarsitul fiecarui capitol pot stimula idei demersuri autoreflexive cautarea de solutii la problemele propuse.
Capitolul Demersuri aplicative ofera exemplificari ilustrari comentarii si sugestii instrumente metode care pot inspira studentii si cadrele didactice in demersurile lor evaluative.
In acelasi timp am incercat sa dam lucrarii un caracter practic aplicativ. la care suntem martori sau la care participam deja. care isi pun puternic amprenta asupra teoriei si practicii educationale.
Provocarea speciala pe care o lanseaza Teoria si metodologia evaluarii o reprezinta insa abordarea evaluarii scolare din perspectiva competentelor in consens cu tendinta generala de promovare a pedagogiei competentelor .
Teoria si metodologia evaluarii isi propune sa surprinda problematica stabila a domeniului precum si tendinte si configuratii previzibile integrate intr o perspectiva generala sau un model capabil sa fixeze sensul achizitiilor din domeniul evaluarii din ultimele decenii directia transformarilor posibile.
Este destinat deopotriva studentilor aflati in procesul de formare initiala pentru cariera didactica cadrelor didactice deja formate de la toate nivelurile profesori care activeaza in gimnaziu si liceu invatatori educatoare institutori profesori pentru invatamantul primar si prescolar etc care isi continua pregatirea prin erse forme de perfectionare definitivat grade didactice etc.
Lucrarea aduce in prim plan abordari recente din domeniul evaluarii educationale din perspective diferite conceptuala procesuala structurala ca finalitate etc.
De asemenea isi propune sa prezinte problematica specifica acestei discipline pedagogice dar in acelasi timp are ca obiectiv declarat explicarea evolutiilor si tendintelor de modernizare a evaluarii scolare delimitari terminologice si evolutii semantice.
Acestea sunt fundamentate pe achizitiile recente din domeniul psihologiei sociologiei informaticii teoriei comunicarii etc