Aceasta lucrare isi propune o explorare in cotidianului bucurestean al secolelor XVII-XVIII si o prezentare a evolutiei urbanismului in paralel cu cea a mentalului colectiv.
De cealalta parte a baricadei ea trebuie sa comprime nazuintele iniduale spre independenta deoarece incinta adaposteste o formatie sociala complexa in sanul careia inegalitatile persista puterea barbatilor se loveste mai crunt decat in lumea dinafara de cea a femeilor puterea batranilor de cea a tinerilor puterea stapanilor de neascultarea servitorilor..
Viata privata se vede silita sa faca mereu fata asalturilor vietii publice.
Totusi de o parte si de alta a acestui zid se dau mereu lupte.
Inscrisa in mod firesc in casa in locuinta sau in palat domnesc Viata privata apare deci ca zidita.
In aria privata omul pastreaza ce are el mai de pret ce nu este decat al lui ceea ce nu are voie sa ulge sa arate deoarece este prea deosebit de aparentele pe care onoarea cere sa le salvgardeze in public.
Este si locul tainei.
Locul acesta este de ordin familial domestic.
Ultima este o zona de intimitate unde omul se poate retrage se poate reculege se destinde eliberandu-se de carapacea care il ocroteste in lumea din afara.
Am pornit de la un fapt evident si anume acela ca in permanenta a existat contrast intre Viata publica si cea privata.
Se cuvine sa precizam clar subiectul astfel incat studiind Viata de toate zilele sa nu ratacim si vorbind de pilda de locuinta sa nu descriem dormitorul sa nu alunecam spre o istorie a inidualismului sau a intimitatii.
Apare aici problema definirii acestui concept avand in vedere realitatile pe care le-a acoperit de-a lungul timpului.
Ceea ce intereseaza cu adevarat este prezentarea moravurilor si a modurilor de Viata diferite aplicand conceptul de Viata privata .
Aceasta lucrare isi propune o explorare in cotidianului bucurestean al secolelor XVII-XVIII si o prezentare a evolutiei urbanismului in paralel cu cea a mentalului colectiv