A existat un imparat roman, Iulian, care a considerat ca politica de "crestinare" a imperiului, inceputa de Constantin cel Mare, este gresita.
Nu doar Iulian va vorbi despre acestea, ci si crestinii care ii vor raspunde: o frintura din acest esential, formativ dialog se ofera prin volumul de fata..
Ratiunea si credinta.
Platon si Moise.
Superstitia si religia.
Atena si Ierusalimul.
Logos si Mythos.
La distanta de citeva decenii, Chiril al Alexandriei ii raspunde si el lui Iulian, oferind o refutatie a imperialei scrieri Impotriva galileenilor: ceea ce ce putem astazi citi din acest tratat anticrestin este datorat, in mare masura, lui Chiril al Alexandriei, care respinge afirmatiile imparatului citindu-l.
Grigorie de Nazianz, supranumit "Teologul", ii raspunde direct prin doua Cuvintari, scrise in stil asianic.
Scrierile traduse in acest volum cuprind reactii la opera lui Iulian.
Tot polemic, intelectuali crestini i-au raspuns.
A luat masuri legislative Impotriva crestinilor, a redactat scrieri polemice Impotriva acestora, o capodopera a speciei anticrestine fiind Impotriva galileenilor (imparatul ii numea "galileeni" pe crestini).
A existat un imparat roman, Iulian, care a considerat ca politica de "crestinare" a imperiului, inceputa de Constantin cel Mare, este gresita