O distopie virulenta luxurianta lumea ei semanand din ce in ce mai mult cu a noastra noul roman al lui Boualem Sansal avertizeaza asupra proliferarii extremismului religios in zonele fragile ale societatii actuale. — Boualem Sansal.
Prima ratiune a vietii este de a te apara si de a-ti apara libertatea. pe scurt tot ceea ce pune omul in situatii de inferioritate si il impinge sa astepte ajutorul de la altcineva in loc sa si-l dea singur. […] Romanul meu critica totul islamismul mondializarea capitalismul politica de tergiversare cultivarea fricii ignoranta etc.
Iar asta rezuma bine cartea.
Faptul ca Erlingen duce cu gandul la Germania iar Trenul la Shoah pune intr-un fel problema lui Dumnezeu si a responsabilitatii acestuia.
Impreuna insa se potrivesc.
Prea prozaic si el ma deranja.
Apoi m-am hotarat pentru Trenul de Erlingen.
Era prea pompos si ma deranja.
La inceput m-am gandit la Metamorfoza lui Dumnezeu.
Este greu sa gasesti titlul potrivit.
Povestea pare a fi creatia lui Elisabeth Potier o profesoara pensionara pariziana care victima a atentatului de la Bataclan iese din coma si sub aceasta noua identitate incearca sa semnaleze astfel dezastrul produs de raspandirea unei religii sectare.
Populatia asteapta cu nerabdare sa fie evacuata de un ipotetic tren salvator care nu mai soseste.
In corespondenta cu fiica ei Hannah aflata la Londra pe un ton neconventional si sarcastic Ute o tine la curent cu ceea ce se intampla in orasul aflat sub asediul unor invadatori misteriosi – „Slujitorii universali“ – care au decis ca intreaga lume sa se supuna zeului lor.
Erlingen este un orasel elegant fief al inaltei burghezii germane in care locuieste Ute von Ebert ultima mostenitoare a unui puternic imperiu financiar.
O distopie virulenta luxurianta lumea ei semanand din ce in ce mai mult cu a noastra noul roman al lui Boualem Sansal avertizeaza asupra proliferarii extremismului religios in zonele fragile ale societatii actuale