Abraxas numele mistic al zeului contradictoriu ne descuie portile palatului de oglinzi deformante al realitatii iluzorii in care traieste Michi Lucescu.
Este lumea intreaga..
Caci Abraxas este deopotriva lumina si intuneric este viata si moarte simultan este dragostea si uciderea ei.
Dar din toate aceste reflexii unele senine altele neguroase se compune sufletul personajului al Omului.
Episoadele acestui film in care isi joaca propriul rol sau poarta mastile altora se deruleaza in puncte diferite din timp si spatiu de la evul intunecat al cruciadei lui Frederic Barbarossa pana la un viitor postapocaliptic inghitit de ape trecand prin Viena lui Iacov Levi Moreno Parisul lui Ilarie Voronca si New Yorkul lui Delmore Schwartz.
In ratacirile sale prin blocul amintirilor Michi deschide pe rand usile celor 11 apartamente si patrunde in cate un vechi cinematograf bucurestean devenind concomitent spectator si protagonist al unui film al ratarii si auto distrugerii.
Din aceasta casa vie strajuita de doi lei de piatra si lipita de cimitirul evreiesc vedem Bucurestiul cenusiu al ultimului deceniu comunist si pe cel pestrit din anii de dupa Revolutie.
Palierele imbracate in gresie si faianta verde ca o piscina interioara contureaza treptat imaginea unei ciudate Case cu Lei in care a locuit candva impreuna cu Printesa Ralu mama lui teatrala si strivitoare ca o forta a naturii.
Izolat de oameni si de viata intr-o odaita saracacioasa inchiriata in podul unei case vechi acesta se lasa purtat de fluxul memoriei pe holurile unui bloc cu radacini in copilaria sa.
Abraxas numele mistic al zeului contradictoriu ne descuie portile palatului de oglinzi deformante al realitatii iluzorii in care traieste Michi Lucescu