Cartea prezinta un cadru de abordare, intelegere si interventie a problematicii specifice copilului abuzat.
Pe scurt, lucrarea de fata este o incercare de a operationaliza si raspunde la intrebarea profesionistului ,,Cum sa realizezi o diagnoza corecta si o interventie terapeutica adaptata la nevoile psihologice specifice ale unui copil/adolescent cu istoric de abuz?”..
Textul este structurat in capitole ce descriu cele mai noi strategii, teorii si cercetari internationale si nationale in practica evaluarii si asistarii psihoterapeutice a copiilor cu istoric de abuz si ofera repere concrete pentru ameliorarea simptomatologiei asociata abuzului, respectiv reducerea distresului, clarificarea aspectelor legate de asumarea responsabilitatii si cresterea controlului emotional, cresterea stimei de sine, prelucrarea emotiilor si cognitiilor asociate traumei, imbunatatirea abilitatilor de relationare si atasamentului, autoreglarea emotionala si controlul comportamentului.
copii abuzati prezinta disfunctii majore la nivelul vietii psihice iar pentru a face fata experientei traumatice isi dezvolta strategii de adaptare variate: comportament evitant, inhibarea emotionala sau comportament compliant, agresivitate,etc.
Abuzul si neglijarea sunt asociate frecvent in literatura de specialitate cu o serie de efecte daunatoare ce influenteaza negativ dezvoltarea fizica si psihica a copilului conducand la modele atipice si probleme de adaptare in viata adulta.
Cartea prezinta un cadru de abordare, intelegere si interventie a problematicii specifice copilului abuzat