Lucrarea de fata isi propune sa abordeze in mod sintetic si cat se poate de concis o problema care, cel putin omului contemporan, i se prezinta destul de spinoasa sau lipsita de prea mare importanta. . Astfel de comportamente reprezinta tot atatea semnale de alarma in ceea ce priveste omul zilelor noastre; ele ne atentioneaza asupra falselor lui intentii, asupra lipsei de luciditate si a unui scop cu adevarat nobil de urmat (fiind vorba, la urma urmei, de propria lui fiinta), asupra orgoliului si ingustimii universului in care el isi duce viata.
Daca s-ar intelege just adevaratele ratiuni (atat fizice cat si subtile) ale eliminarii carnii din alimentatie, acest lucru n-ar mai apare ca un simplu moft, ci ca un lucru firesc, ce decurge dintr-o experienta milenara.
Nu putem decat sa zambim condescendent fata de astfel de atitudini, la urma urmei, destul de imature. 2) cea a propriei amagiri, in sensul ca poate nu este absolut necesar sa se renunte definitiv la consumul de carne.
Cu toate acestea, noi vom prezenta in lucrarea de fata o justificare cat se poate de clara a acestui aspect, care se pare ca ii chinuie pe multi, aruncandu-i in „angoasa“ incertitudinii daca e bine sau nu sa renunti la consumul de carne.
Ne intrebam, in legatura cu aceasta, daca un orb poate oare sa conduca pe un alt orb spre limanul pacii si al sigurantei! Se pare ca la cei orgoliosi si plini de sentimentul unei suficiente interioare nu este de ajuns nici un argument si nici o dovada, oricat de evidenta ar fi ea.
Acesta este, de obicei, atuul folosit de medicii alopati moderni, care se confrunta ei insisi cu bolile si suferintele generate de o alimentatie dezordonata.
Fiind departe de a recunoaste acest aspect launtric, el cauta fel de fel de explicatii, justificari si "contralovituri", dintre care doua se impun cu precadere: 1) cea a necesarului de proteine, care nu poate fi asigurat decat prin consumul de carne.
De fapt, omul obisnuit se simte intr-un fel "amenintat" de o eventuala schimbare a unui trai sau conceptii - spune el: impamantenite - ce ar necesita un oarecare efort, cel putin la inceput. Experienta dobandita de-a lungul multor ani mi-a permis sa inteleg mecanismul subconstient al unei astfel de atitudini.
Un astfel de om ignorant, lipsit de o minima cunoastere in domeniu, va continua sa contrazica, sa combata si chiar sa lupte cu o mare infocare impotriva unei alimentatii lipsita de carne.
El nu prea stie sigur ce intelege prin aceste cuvinte, dar totusi le foloseste, simtindu-se oarecum impacat cu faptul ca marea majoritate a celor din jur - dupa cum lesne se poate constata - duc o viata apropiata de cea a lui. Omul obisnuit are, de cele mai multe ori, un fel de fobie in a cataloga o persoana care nu consuma carne, care nu bea si nu fumeaza, drept fanatica sau sectanta.
Cei inveterati in a face mereu apel la celebrul triolet: cafea, tutun, alcool, pot avea la inceput macar bunavointa de a citi cele cateva elemente si argumentatii de baza privind consumul celor mentionate mai sus in viata de toate zilele, urmand ca mai apoi sa-si formuleze o parere asupra acestui aspect. Chiar de la inceput facem precizarea ca o astfel de alimentatie inteligenta nu poate fi conceputa decat in absenta carnii si a produselor din carne, a tutunului, alcoolului si cafelei.
Ceea ce consideram inedit, este prezentarea unei alimentatii juste si rationale, mai ales din punct de vedere yoghin, adica explicata, imbogatita si corelata cu punctele de vedere, observatiile si practicile milenarului sistem yoga. Lucrarea de fata isi propune sa abordeze in mod sintetic si cat se poate de concis o problema care, cel putin omului contemporan, i se prezinta destul de spinoasa sau lipsita de prea mare importanta