Libera in optiuni, Nina Corcinschi este de‑a dreptul degajata in modul de tratare a materialului literar si cu totul nestingherita in analize, aprecieri si verdicte.
ANDREI TURCANU.
Cu siguranta, viitorii cercetatori ai autorilor si ai textelor date nu vor mai putea trece fara sa le ia in seama.
Sunt formule pline de curaj, memorabile, dincolo de care se resimte libertatea de gandire, dar si rigoarea abordarii, chiar daca uneori aceasta rigoare mai poarta semnele unei obstinate tentatii teoretizante.
Trecuta prin lentilele groase ale teoriei, reactia emotiva in fata textului tinde intruna sa fie subsumata reflectiei si analizei, se decanteaza si se incheaga in fraze suculente si in formule critice de sinteza nuantate.
Nu mai e vorba, s‑o spunem apasat, de acea slobozenie impresionista cu care ne‑a cam plictisit o anumita critica a improvizarilor si a afectelor dezgolite.
Aici imediatul criticii se dubleaza, victorios, de nestanjeneala unei sigurante a instrumentelor critice, cu ajutorul carora simpla lectura, mediata, devine lectura si comentariu critic.
Libera in optiuni, Nina Corcinschi este de‑a dreptul degajata in modul de tratare a materialului literar si cu totul nestingherita in analize, aprecieri si verdicte