Livrare gratuită prin Urgent Cargus la comenzile mai mari de 99,99 lei.
Nesfârșite metamorfoze ale iubirii Livrare gratuită prin Urgent Cargus la comenzile mai mari de 99,99 lei. Nesfârșite metamorfoze ale iubirii
Câte feluri aredragostea?, ne putem întreba, pe bună dreptate, atunci când ne desfătăm citindpoezie erotică.
O senzualitate discretă, sfioasă, nu lipsește, pentru că Sabina Lisievici își asumă calineriile, mofturile, melodramatismul, crizele, așteptările, șovăielile, ispitirile, voluptățile, deznădejdile tuturor.
Femeia însă se dovedește posesivă, vrea exclusivitate, supremație: „Când mă vei vedea/ Purtând pulovere largi și lungi/ Prin casă/ Săștii că atunci mi-e cel mai iarnă/ De tine./ Mă strângi și mă îndeși/ Încoșciugul acela de metal/ Ce ți-l numești inimă/ Pentru mine teritoriul ălasec/ E declarat cucerit și învins/ Nu mai am ce să-ți mai iau/ Ai ochii aviziși goi/ Barba lungă să-ți mormăi/ Blestemele în ea, / Pe tine nu te mai scapă/Nici moartea de amintirea mea.” (Frig).
Iubirea seîntâmplă fie prin trăirea intensă a clipei, fie în amintirile fericite, recrudescente.
Chiar iubirea urmează căi umblate de când lumea.Începuturile sunt înfocate, iar sfârșiturile au aspect hibernal.
Chiar timpul încremenește: „A încetat să mai bată./ Sunt prinsăîntre ultimul sărut și sunetul/ Ușii scârțâind a închis.” (Ceasul).
Elegia despărțirii provocă suferințe lăuntrice, regretede neșters.
Când este fericită, sufletul său este invadat de fragranță, de zambile și de „Pomi înmuiați în flori/ De zarzăr” (Primăvară).
Iubita esteîngrijorată și de nestatornicia soartei: „O femeie îndrăgostită/ Își poartăfricile/ În sân, în pântec/ Pe brațe.../ Aievea.” (Fobie).
Altădată, pentru că sunt preferate atitudinile contradictorii, ferme, poeta pretinde oschimbare totală, o renovare: „Adună toate gloanțele războaielor/ Și topește-leîntr-o/ Formă de inimă/ Pe care arunc-o în/ Golul ăsta de piept./ Iar cea pecare abia ai smuls-o, / Dă-o unui câine flămând/ De pe strada ta/ Fără felinare/E second-hand!” (Second Hand).
Ea însăși enigmatică, indefinibilă, poate reprima excesele, prin tentația de a armoniza/ umaniza partenerii: „Tu nu o să mă iubești niciodată/ Cu euforia amanților/Din primele nopți cu soțiile altora./ Tu mă vei iubi cuminte, curat/ Pe aceeașilinie melodică simplă, / Fără ovații la scene deschise./ Mă vei iubi așa, / Pânăcând ochii tăi/ Nu vor mai licări la ideea/ De cât de sălbatic/ M-ai fi pututiubi.” (N-o să mă iubești).
Cum știm, dragostea este asimilatămisterului feminin.
Oscileazăîntre un iubit real și altul imaginar, ideal.
Esteși patetică, și ironică, și tandră, și decepționată, și efuzivă.
Bărbații sunt, este adevărat, mai profunzi, mai statornici, dar mailimitați, deși modelul mitic al seducătorului este unul masculin, Don Juan, avândși o variantă cu biografie reală, Casanova.
Absorbită de un vârtejal sentimentelor, recurgând la un imaginar bogat, Sabina Lisievici scrie poeziajocului iubirii, a trăirilor și a pozelor, a stringenței și a capriciilor.
De zeci de ori mai multe decât numărul femeilor din toatetimpurile, pentru că fiecare dintre acestea iubește altfel și în varietățimultiple.
Câte feluri aredragostea?, ne putem întreba, pe bună dreptate, atunci când ne desfătăm citindpoezie erotică
Uneori, aceste descrieri pot contine inadvertente. De asemenea, imaginea este informativa si poate contine accesorii neincluse in pachetele standard.