Autorii lucrarii au elaborat numeroase auxiliare pentru elevii din ciclul primar de aceea cunoscand programele de matematica specifice au avut in atentie folosirea notiunilor dobandite in construirea celor noi pentru a asigura inlantuirea logica si sistematica a acestora.
Totusi in prezentarea unor solutii am insistat asupra cazurilor ce pot sa apara in unele probleme in functie de parametrii pe care acestea ii contin dorind sa formam la elevi deprinderea de a cauta toate solutiile unei probleme.
Suntem recunoscatori si adresam multumirile noastre atat colegilor parintilor cat si elevilor care ne-au dat sugestii si sfaturi competente si ne-au condus la elaborarea lucrarii..
La testele grila elevul trebuie sa aleaga raspunsul corect din variantele de raspunsuri date stiind ca unul si numai unul din raspunsuri este corect iar la testele cu raspuns deschis trebuie completat spatiul punctat cu raspunsul corect.
Dupa prezentarea enunturilor problemelor propuse urmeaza solutii indicatii raspunsuri si comentarii.
Problemele asemanatoare cu precedentele au primit indicatii partiale sau numai raspunsurile de rigoare lasandu-le elevilor posibilitatea de a-si dovedi ingeniozitatea si creativitatea prin gasirea unor solutii deosebite.
In general solutiile prezentate nu sunt exhaustive lasand rezolvitorilor po sibilitatea de a contribui efectiv la completari.
Pentru fiecare lectie au fost selectate probleme reprezentative care contribuie la aprofundarea notiunilor ce le contin.
Problemele sunt variate si de continut fiind evitate cele artificial concepute dupa clisee sterile cum se gasesc din abundenta prin erse culegeri.
Autorii lucrarii au avut preocupari indelungate in metodica predarii problemelor prin metode aritmetice prin articolele publicate am facut recomandari pentru a fi utilizate in mod obligatoriu in invatamantul primar dar si in primele clase de gimnaziu in primul rand fiindca la copiii mici domina gandirea concreta iar gandirea abstracta se dezvolta mult mai tarziu.
De asemenea lucrarea cuprinde 40 de modele de teste din care 9 variante de teza pe semestrul I si pe semestrul al II-lea cu itemi specifici intervalului de evaluare astfel se obtin 40 de puncte din itemi de nota 5 cate 20 de puncte din itemi de nota 7 respectiv 9 10 puncte din itemi de nota 10 si 10 puncte se acorda din oficiu.
In afara testelor clasice am introdus si teste grila si cu raspuns deschis.
Lucrarea prezinta consideratii teoretice la notiunile de baza ale programei plecand de la situatii cotidiene intalnite de elev prin modele de exercitii rezolvate ce pot fi utilizate la sistematizarea si aprofundarea cunostintelor cat si in activitati optionale.
Prezenta lucrare grupeaza elementele de continut ale programei actuale in unitati de invatare cu respectarea logicii interne de dezvoltare a conceptelor matematice.
Atat in prezentarea notiunilor cat si prin numeroasele probleme rezolvate si propuse elevul este pus in situatia sa observe mediul in care traieste sa-si foloseasca intuitia si imaginatia pentru a extrage exemple astfel ca matematica sa apara ca disciplina ancorata in mediul inconjurator.
Lucrarea constituie un suport eficient pentru profesori elevi si parinti pentru o evaluare si autoevaluare cat mai obiectiva de aceea fiecare exercitiu si problema are specificata nota corespunzatoare.
Am optat pentru probleme semnificative si eficiente atat pentru consolidarea cunostintelor in diferite etape cat si pentru pregatirea evaluarii curente si semestriale.
Problemele sunt compartimentate pe capitole unitati de invatare si chiar pe lectii cu rezolvari bine echilibrate.
Autorii lucrarii au elaborat numeroase auxiliare pentru elevii din ciclul primar de aceea cunoscand programele de matematica specifice au avut in atentie folosirea notiunilor dobandite in construirea celor noi pentru a asigura inlantuirea logica si sistematica a acestora