Romanul Arsita de Cosmin Perta incheie in forta o trilogie inceputa cu Teofil si Cainele de lemn (2012) si continuata in 2015 cu In urma nu mai e nimic , afirmand un prozator (venit dinspre poezie) cu un univers aparte, un mix de realism cotidian si fantastic in descendenta prozei central-europene si rusesti (Gogol, Cehov, Harms, dar si Bulgakov), traversat de satira sociala si culminand, in romanul In urma nu mai e nimic , cu experienta mistic-religioasa. - Dan Coman.
Metoda Perta nu da gres: Arsita e o carte scrisa impecabil, un tur de forta al unuia dintre cei mai originali scriitori romani.
Niste tinuturi inconfundabile: candoare si cruzime, ritmuri dracesti si lentoare, exactitate si exces.
O realitate stranie, de o violenta frumusete, acoperind brusc noile tinuturi ale lui Teofil, modificandu-le structura si aruncand in aer granitele. - Diana lepure Exact asa: o Arsita in toiul iernii.
Fascinanta, mistica, socanta, extrem de dura, Arsita lui Cosmin Perta te acapareaza, simti ca nu poti scapa, dar nici nu doresti asta.
Iar peste toate, nevoia de dragoste, intelegere, puncte de reper, dincolo de frustrari, vicii si cruzime.
O carte despre razboiul din afara noastra si razboiul care ne arde pe dinauntru, despre doua razboaie care se intrec in strasnicii, unul mai mistuitor si mai nemilos decat celalalt.
Lumea te va ajunge din urma, necrutatoare, violenta, acaparatoare, cu toate metehnele ei marsave, cu ceata ei malefica, densa, cu durerile si neimplinirile pe care le va prinde scai de rever. - Adina Dinitoiu Oricat de mult te-ai stradui sa te izolezi, nu vei putea trai in povestea ta.
O trilogie care impune, fara indoiala, unul dintre prozatorii de prim-plan ai tinerei generatii din literatura noastra contemporana.
Arsita pastreaza atmosfera de proza ruseasca, mistica si psihologica, dar pe fundalul unei violente distopii, reprezentand, asadar, voletul final, si cel mai puternic, al trilogiei romanesti.
Teofil, calugarul, este, de altfel, personajul comun celor trei volume ale acestei trilogii poetice si vizionare, care impresioneaza prin imaginarul extrem de puternic pe care il pune in scena.
Romanul Arsita de Cosmin Perta incheie in forta o trilogie inceputa cu Teofil si Cainele de lemn (2012) si continuata in 2015 cu In urma nu mai e nimic , afirmand un prozator (venit dinspre poezie) cu un univers aparte, un mix de realism cotidian si fantastic in descendenta prozei central-europene si rusesti (Gogol, Cehov, Harms, dar si Bulgakov), traversat de satira sociala si culminand, in romanul In urma nu mai e nimic , cu experienta mistic-religioasa